نفت می‌تواند پیشران اشتغال‌زایی باشد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با اشاره به امکان پیشران شدن صنعت نفت در حوزه منابع انسانی گفت: نمونه بارز آن صنعت اندیشه‌آفرین پتروشیمی است که بازگشت سرمایه‌ خوبی برای کشور دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی علی‌مددی، در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی و مدیران ارشد صنعت نفت که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، ضمن الگو دانستن مدل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه منابع انسانی گفت: این شرکت در حوزه آموزش منابع انسانی، توسعه مدیریت و جذب نیروی انسانی موفق بوده است و می‌توان آن را بهترین مدل واگذاری در صنعت نفت دانست.

وی با بیان اینکه مدل حکمرانی وزارت نفت در پتروشیمی از تصدی‌گری به سمت توسعه‌محوری حرکت می‌کند، گفت: خوشبختانه صنعت پتروشیمی بیشترین همگامی را در این رویکرد داشته است و به‌دنبال آن هستیم بیشتر از تصدی‌گری عبور کنیم و بخش‌های توسعه‌ای را به‌ویژه در حوزه پژوهش و فناوری و پژوهشگاه پتروشیمی تقویت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در این‌ باره تصریح کرد: با تقویت ساختار سازمانی در حوزه پژوهش و فناوری و پژوهشگاه پتروشیمی تلاش می‌کنیم نیروهای دانشی و قوی‌تری در این مجموعه‌ها داشته باشیم، چراکه با نگاه منصفانه، ذخایر سرمایه‌ انسانی بسیار بالایی در کشور وجود دارد و ما در مجموعه صنعت نفت بهترین نخبگان را گرد آورده‌ایم و ان‌شاءالله با این اقدام‌ها به شعار اشتغال‌آفرینی سال جاری لبیک بگوییم.

علی‌مددی افزود: معتقدیم نفت می‌تواند پیشران در اشتغال و مولد باشد و نمونه بارز این موضوع در پتروشیمی ملموس است که برگشت سرمایه خیلی خوبی برای کشور داشته و اندیشه‌آفرین است، به‌گونه‌ای که همه حوزه‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در این شرکت استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه درها برای حل مشکلات تولید و منابع انسانی باز است، گفت: تلاش داریم مشکلات را رفع کنیم و ضمن حمایت، هرجا لازم باشد کمک می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با اشاره به شناخت وزیر نفت از حوزه منابع انسانی گفت: با نگاه منصفانه روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب جواد اوجی از سوی رئیس‌جمهور، نگاه انسانی به مجموعه ذخایر انسانی صنعت نفت را بهبود بخشید، زیرا این صنعت بر پایه سرمایه انسانی است و با وجود تجهیزات گران‌قیمت این صنعت، ارزش نیروهای انسانی آن بسیار بیشتر است.

علی‌مددی اظهار کرد: انسان‌ها هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند و در صنعت نفت کار به‌صورت گروهی است و اگر نیروی انسانی دغدغه داشته باشد، هیچ‌وقت نمی‌تواند کار کند.

وی از نگاه وزیر نفت، به نیروی انسانی صنعت نفت یاد کرد و گفت: وزیر نفت نگاه انسانی به نیروی انسانی دارد و معتقد است هرجا دغدغه‌ای برای نیروی انسانی وجود دارد، باید رفع شود و برای این موضوع دست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی را باز گذاشته و بر همین اساس تلاش ما این است که وقت بگذاریم و انرژی صرف کنیم و دغدغه‌ها را رفع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با اشاره به شرکت‌های واگذارشده هلدینگ‌ها گفت: در این شرکت‌ها توجه خوبی به سرمایه انسانی می‌شود و هر جا مشکلی باشد، آمادگی داریم حمایت کنیم تا مشکلات رفع شود.

علی‌مددی در پایان گفت: برخی مواقع بخشنامه‌هایی است که از سوی قانون‌گذار تکلیف می‌شود و گاهی شرکت‌های واگذارشده را درگیر می‌کند و ما تلاش داریم این درگیری‌ها و مسائل تکلیفی را که شاید با فعالیت این شرکت‌ها همخوانی نداشته باشد مدیریت کنیم.

کد خبر 456584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =