شمار دکل‌های حفاری فعال در دولت سیزدهم به ۶۱ دستگاه افزایش یافت 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: با توجه به برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران مبنی بر شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای به‌منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت، شمار دکل‌های حفاری فعال شرکت در دولت سیزدهم اکنون به ۶۱ دستگاه افزایش یافته است.  

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در حاشیه آیین گشایش بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که روز جمعه (۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، با اشاره به اینکه مجموع دکل‌های حفاری ملکی این شرکت هم‌اکنون ۷۲ دستگاه خشکی و دریایی است، افزود: در شروع فعالیت دولت سیزدهم تعداد دکل‌های فعال ناوگان شرکت ۵۶ دستگاه بود که کاربست این تجهیزات در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و ابتدای امسال روند تزایدی یافته است و انتظار می‌رود این روند استمرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: از مردادماه پارسال تا امروز به همت مجموعه تلاشگران این شرکت در بخش‌های عملیاتی، خدمات یکپارچه فنی و مهندسی و پشتیبانی، حفاری و تکمیل ۶۴ حلقه چاه نفت و گاز با ثبت متراژ ۷۱ هزار و ۵۵۵ متر در مناطق خشکی و دریایی کشور پایان یافت و چاه‌های تولیدی برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این چاه‌ها در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر و تکمیل نهایی شد.

گلپایگانی افزود: در این مدت در بخش‌های خدمات فنی، خدمات ویژه و عملیات ویژه حفاری نیز متخصصان خبره و کارآزموده این شرکت بی‌وقفه و در تلاشی شبانه‌روزی همگام با کارکنان عملیاتی، در زمینه تکمیل چاه‌های در دست حفاری و تعمیر چاه‌های در حال بهره‌برداری اقدام کردند که این موضوع برای نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید بسیار حائز اهمیت است و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ملی حفاری در میان شرکت‌های حفاری در سطح جهان تلقی می‌شود.

وی در این باره به تحقق ۳ هزار و ۲۵۶ عملیات از سوی مدیریت خدمات فنی اشاره کرد که شامل عملیات اسیدکاری ویژه و گسترده، سیمانکاری چاه‌ها، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه، حفاری با هوا، عملیات ویژه حفاری فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و عملیات آزمایش بهره‌دهی چاه است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری همچنین عملکرد مدیریت خدمات ویژه را در مجموع ۷۰۰ عملیات، شامل نمودارگیری درون‌چاهی و نمودارگیری از سیال حفاری، عملیات چاه‌پیمایی، حفاری چاه به روش افقی و جهت‌دار و مغزه‌گیری عنوان و اظهار کرد: این شرکت آمادگی کامل برای پاسخگویی به‌موقع به درخواست‌های شرکت‌های متقاضی اعم از شرکت‌های بهره‌برداری تابع شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این عرصه را دارد.

گلپایگانی ارتقای بازده عملیات و خدمات حفاری را از شمار مهم‌ترین اهداف کیفی و برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: ملی حفاری با برخورداری از نیروهای انسانی متخصص و کارآمد و تجهیزات لازم در زمینه حفاری چاه‌های نفت و گاز در زمان حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت حفاری و ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه در کشور مطرح است.

وی افزود: کارآمدی عملیاتی و ارتقای بازده اجرایی به‌منظور توسعه‌بخشی به عملیات حفاری و خدمات جانبی از جمله در پروژه‌های کلید در دست و طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب و بهبود کارایی پشتیبانی از اهداف کیفی شرکت است که در این ارتباط بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری با به‌کارگیری حداکثری توان تجهیزاتی و منابع انسانی شرکت و برون‌سپاری به شرکت‌های صاحب صلاحیت در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری به تقویت توانمندی داخلی پشتیبانی از طریق تکمیل ماشین‌آلات موجود و جدید و استفاده از ظرفیت‌های برون‌سپاری و بهنگام‌سازی تأمین کالا از طریق اولویت‌بندی تقاضاهای اصلی و تنوع‌بخشی به منابع خارجی و داخلی باکیفیت اشاره و رقابت‌پذیری و اهتمام به سهم بازار را از دیگر محورهای مهم همسو با اهداف کیفی شرکت عنوان کرد.

گلپایگانی توسعه آموزش‌های تخصصی، جذب و پرورش نیروی انسانی، رضایتمندی و تقویت انگیزش کارکنان، چابک‌سازی سازمانی و ارتقای فرآیندها، افزایش بهره‌وری و بازده کار، ارتقای کیفی ناوگان، صدور خدمات فنی و مهندسی، اصلاح ساختار سازمانی، پایداری مالی، به‌روزرسانی نرخ خدمات حفاری و جنبی به‌منظور افزایش درآمدها را از دیگر برنامه‌های پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۱ برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال و اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور هر چه بهتر برگزاری این رویداد بزرگ نمایشگاهی در حوزه صنعت نفت پس از وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا، از تلاش‌های برگزارکنندگان نمایشگاه بیست‌وششم قدردانی و تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به فرصت پیش‌آمده مساعی خود را به‌کار خواهد گرفت تا با رایزنی و تبادل نظر با شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان به‌نحو مطلوب برای شناسایی ظرفیت‌ها و بررسی زمینه‌های همکاری با سازندگان و صنعتگران اقدام کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تشکیل نشست‌ها و گفت‌وگو با مدیران‌ عامل شرکت‌های کارفرمایی، نشست‌های تخصصی با مدیران و نمایندگان شرکت‌های حاضر که در بخش صنعت حفاری فعالیت می‌کنند، امضای و مبادله چند سند همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌ها و بازدید از غرفه‌های نمایشگاه و آشنایی با تازه‌ترین دستاوردها در حوزه ساخت و فناوری‌های نو از برنامه‌های مدیران شرکت ملی حفاری ایران در مدت چهار روز به‌شمار می‌آید.

کد خبر 456701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =