استقرار سامانه اطلاعات مدیریت پروژه در شرکت مهندسی و توسعه گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد ایجاد سامانه‌ای پیشرفته برای مدیریت پروژه در حال اجراست که با استقرار آن گامی مهم برای شفاف‌سازی عملکرد زیرمجموعه‌های این شرکت پروژه‌محور برداشته می‌شود. 

به گزارش شانا، رضا نوشادی در این باره گفت: در تلاشیم این سامانه مدیریتی به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که لایه‌هایی از آن قابل استفاده برای عامه مردم باشد و امکان بهره‌گیری سهل‌الوصول برای پاسخ به ابهام‌ها، پرسش‌ها و مطالبه‌گری برای رسانه‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه امکان بهره‌گیری از این زیرساخت از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران میسر خواهد شد، افزود: با این اقدام، شرکت به‌عنوان خط‌شکن و پیش‌قراول در پاسخگویی به مردم شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تشریح ضرورت استقرار سیستم‌های اطلاعات مدیریت پروژه در این شرکت، تأکید کرد: پروژه‌ها به‌دلیل ماهیت متنوع و غیرتکراری، ساختاری متفاوت از کارهای روزمره سازمان‌ دارند، از این رو مدیریت پروژه‌ها همواره مشکل‌تر از امور عادی شرکت بوده و نیازمند توجه بیشتر به ابعاد مختلف و متغیر کار است.

نوشادی ادامه داد: مدیریت برای تصمیم‌گیری در چنین ساختاری،  نیازمند اطلاعاتی دقیق، سریع، روزآمد و کارآمد است تا بتواند تصمیم‌های خود را براساس پشتوانه‌ای معتبر بگیرد، به‌ویژه آنکه شرکت‌های پروژه‎‌محور همواره برای مدیریت قراردادهای خود با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند و جمع‌بندی، پیگیری و تهیه گزارش‌های مدیریتی و کسب اطلاعات جامع و کامل پروژه‌ها برای مدیران، دشوار و زمان‌بر بوده است.

وی توضیح داد: سامانه مدیریت پروژه باید نبض حرکت اطلاعاتی را در سطوح مجریان و پیمانکاران تا سطح مدیران راهبردی و دیگر افراد ذی‌نفع در پروژه‌ها به‌دست گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همچنین با بیان اینکه سیستم‌های اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) مجموعه‌ ابزارهای مورد استفاده برای جمع‌آوری و سامان‌دهی اطلاعات موجود در یک پروژه هستند، گفت: مدیران پروژه از این تکنیک‌ها برای جمع‌آوری، یکنواخت‌سازی و توزیع اطلاعات به شکل الکترونیکی استفاده می‌کنند.

نوشادی ادامه داد: سیستم‌های اطلاعات مدیریت پروژه(PMIS) کمک شایانی به برنامه‌ریزی، برآورد بهتر هزینه‌ها، تعیین بودجه، مدیریت زمان و فرآیند تکمیل پروژه (Closing) می‌کنند.

وی در تشریح علل استقرار PMIS در شرکت با بیان اینکه که ستون فقرات چرخه درآمد سازمان‌های پروژه‌محور از اجرای پروژه‌هاست و از این رو باید با کیفیت بیشتری به نظارت پروژه‌ها پرداخت، بیان کرد: پروژه‌های بزرگ به‌دلیل تعدد مشاوران و پیمانکاران با چالش مدیریت بهینه اطلاعات پروژه و ارتباط بین‌سازمانی روبه‌روست و شرکت به‌دلیل تنوع، پراکندگی جغرافیایی، پیچیدگی نیاز به ابزاری برای تجمیع و تحلیل اطلاعات پروژه دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه این سامانه اکنون برای استقرار مراحل EPC پروژه‌ها انجام می‌شود و پس از آن به همه مراحل پروژه‌ها، از ابلاغ تا تحویل به بهره‌بردار گسترش خواهد یافت، گفت: برای استقرار این سامانه تاکنون ۳۰ جلسه و ۱۴۰۰ نفرساعت برای انتخاب مشاور و امضای توافقنامه چارچوب همکاری مشترک برگزار شده است.

نوشادی در پایان اظهار کرد: از آنجا که این شرکت از بودجه دولتی برای تغذیه پروژه‌ها بهره می‌برد، در مراحل رشد و بلوغ این سامانه انتظار داریم گزارش‌های شفاف از روند پیشرفت فعالیت‌ها به مردم ارائه و دلایل تاخیر احتمالی پروژه‌ها به‌صورت روشن برای افکار عمومی بیان شود.

کد خبر 458153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =