آیین تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با حضور معاونان امور مهندسی و پژوهش و فناوری، پتروشیمی، نظارت بر منابع هیدروکربوری و منابع انسانی وزیر نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت بعدازظهر سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) در آیین تکریم جعفر توفیقی و معارفه عظیم کلانتری‌اصل رؤسای پیشین و تازه پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه حضور توفیقی به‌عنوان فردی بااخلاق و باتجربه در بزرگ‌ترین مرکز پژوهشی صنعت نفت ارزشمند است، گفت: بنده از طرف همه همکارانم در واحدهای پژوهش و فناوری زیرمجموعه وزارت نفت بابت زحمات و تلاش‌هایشان از ایشان تشکر می‌کنم.

وی درباره رئیس جدید پژوهشگاه صنعت نفت نیز اظهار کرد: نخستین بار است که شاهد انتصاب فردی جوان با مدرک تحصیلی در حوزه بالادست صنعت نفت برای مدیریت این پژوهشگاه هستیم. این مرکز علمی منحصربه‌فرد است از این رو فردی که می‌خواهد مدیریت آن را به‌عهده گیرد باید دارای توانایی‌های ویژه باشد.

معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به اینکه به‌کارگیری دستاوردهای علمی پژوهشگاه صنعت نفت در پروژه‌های شرکت‌های تابع وزارت نفت در اقتصاد کشور نمود پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم حضور کلانتری‌اصل در این مرکز بتواند روند تولید فناوری‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت را تسریع کند.

بر اساس این گزارش، رئیس پیشین پژوهشگاه صنعت نفت در این آیین با بیان اینکه از اوایل دهه ۷۰ با این مرکز علمی همکاری داشته‌ام و از توانایی‌های سرمایه انسانی آن با خبر هستم، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت امروز بزرگ‌ترین قطب فناوری در صنعت نفت کشور به‌شمار می‌آید و باید بیش از پیش از آن حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه می‌تواند به‌راحتی نیازهای فناورانه صنعت نفت را برطرف کند، گفت: این مرکز هیچ‌گاه بنگاه اقتصادی صنعت نفت نبوده است، بلکه همواره تلاش کرده برای بنگاه‌های اقتصادی صنعت نفت همچون شرکت ملی نفت ایران خلق ثروت کند.

در ادامه این آیین، رئیس جدید پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه همه تلاش خود را برای اعتلای این مرکز بزرگ علمی صنعت نفت و کشور انجام خواهد داد، گفت: این مرکز بازوی متصل تحقیق و توسعه (R&D) صنعت نفت است و همواره به‌عنوان کانون شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان کشور با صنعت نفت مطرح بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های موفق و پروژه‌های نیمه‌تمام پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: هم‌اکنون به‌دنبال تکمیل این پروژه‌ها هستیم، این مرکز علمی رصدخانه چالش‌های فناوری صنعت نفت است و در سال‌های اخیر توانسته نیازهای فناورانه این صنعت را به‌خوبی برطرف کند.

کد خبر 458164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =