صرفه‌جویی قابل‌توجه در تعمیر سانتریفیوژهای آزمایشگاه نفت منطقه خارک

سانتریفیوژهای آزمایشگاه‌های نفت منطقه خارک که از دستگاه‌های بسیار حساس و راهبردی است، به همت متخصصان منطقه، با هزینه حداقلی و دقت بسیار بالا تعمیر اساسی شده است و عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه خارک، با همت مهدی برومند از همکاران منطقه خارک، این پروژه از تعداد ۶ دستگاه سانتریفیوژ موجود در منطقه عملیاتی خارک، ۴ دستگاه تعمیر اساسی شد که یک دستگاه به‌منظور استفاده در آزمایشگاه سکوی ابوذر و دو دستگاه نیز در آزمایشگاه مرکزی منطقه خارک در حال استفاده است، تعداد دو دستگاه دیگر نیز در دست عیب‌یابی و سرویس و تعمیر اساسی قرار دارد.

هزینه بازسازی و تعمیر چهار دستگاه سانتریفیوژ یادشده با توجه به تخصص و اشراف همکار منطقه تنها حدود ۸ میلیون ریال شده است که صرفه‌جویی قابل توجه ۹۹ درصدی ریالی را در پی داشته است.

پارسال هزینه تعمیر هر دستگاه از سوی نمایندگی رسمی در ایران حدود ۴ میلیارد ریال برآورد شده بود که بسته به‌ نوع عیب دستگاه‌ها در برخی مواقع مبالغ هزینه مورد مطالبه بالاتر از هزینه اعلام‌شده اولیه می‌شد. در نهایت در یکی از نشست‌های تولید منطقه خارک تصمیم گرفته شد با اعتماد به جوانان متخصص و با انجام اقدام‌های دانش‌بنیان، این کار حساس به مهدی برومند، از کارکنان مجتمع درود ۳، منطقه خارک سپرده شود.

دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه کنترل کیفی خارک از دو نوع هیتردار و بدون هیتر با سال ساخت ۲۰۰۵ و یکی از مهم‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های نفت‌خام است که در منطقه خارک تعداد دو دستگاه در آزمایشگاه مرکزی و یک دستگاه در آزمایشگاه مجتمع درود ۳، همچنین یک دستگاه در آزمایشگاه مجتمع دریایی ابوذر استفاده می‌شود.

با توجه به‌ نیاز واحد آزمایشگاه نفت منطقه خارک، نمایندگی‌ها برای سرویس و تعمیر این دستگاه‌ها هزینه‌های گزافی را مطالبه می‌کردند، به‌طوری که هم‌اکنون برای خرید هر دستگاه جدید، مبلغی حدود ۱۲ میلیارد ریال نیاز است که فرآیند تأمین بسیار زمان‌بر و نبود پشتیبانی کافی خدمات را نیز باید در نظر گرفت.

دستگاه‌های سانتریفیوژ موجود در منطقه عملیاتی خارک ساخت آلمان و از باکیفیت‌ترین انواع سانتریفیوژ مورد استفاده در صنایع پزشکی و نفت و گاز است.

کد خبر 458221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =