۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 458227
سقوط تولید نفت لیبی

تولید نفت خام لیبی در پی تعطیلی تأسیسات تولید و صادراتی این کشو به ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس، سخنگوی وزارت نفت روزسه‌شنبه (۲۴ خردادماه) اعلام کرد که در پی تعطیلی تأسیسات تولید و صادرات، تولید نفت لیبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز است که این مقدار پایین‌تر از سطح معمول تولید این کشور است.

مقدار تولید نفت خام لیبی پارسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود، خروج این مقدار تولید نفت سبب فشار مضاعف بر بازار دچار محدودیت عرضه به‌دلیل مشکلات در دیگر بخش‌های جهان می‌شود.

سخنگوی وزارت نفت لیبی اعلام کرد: لیبی در نتیجه تعطیلی تأسیسات تولید و صادراتی روزانه با زیان ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلاری درآمدهای حاصل از فروش نفت روبه‌رو شده است.

مناقشه سیاسی بر سر به دست گرفتن کنترل دولت سبب تعطیلی تأسیسات تولید و صادرات نفت شده است، اکنون نشانه‌ها از تشدید این اوضاع حکایت دارد و بازگشت سریع نفت لیبی به بازارهای جهانی را با تردید روبه‌رو کرده است.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر مستقر در طرابلس، از واگذاری قدرت به فتحی بشاغه که در ماه مارس از سوی پارلمان مستقر در شرق به جای وی منصوب شد، خودداری کرده است.

گروه‌هایی در تأسیسات نفتی لیبی خواستار کناره‌گیری دبیبه به نفع بشاغه شده‌اند.

تولید میدان شراره، بزرگ‌ترین میدان لیبی، هفته گذشته برای مدت کوتاهی از سر گرفته و دوباره تعطیل شد.

پایانه‌های راس لانوف و اس‌سیدر تعطیل شده‌اند و پایانه الحریقه تهدید به تعطیلی شده و این شرایط کاهش تولید میدان سریر را در پی داشته است.

گفتنی است تولید نفت لیبی بر اساس آخرین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت که دیروز (سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه) منتشر شد در ماه مه ۱۸۶ هزار بشکه کاهش یافت و به ۷۰۷ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 458227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =