لزوم تهیه و تدوین نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف ایران و عراق

معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف ضمن اشاره به تمایل وزیر نفت عراق تمایل به توسعه روابط و اتخاذ گام‌های گسترده‌تر از طریق تشکیل کارگروه مشترک، تأکید کرد که باید نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف دو کشور تهیه شود.

به گزارش شانا، باسم محمد خضیر صبح امروز (چهارشنبه، یکم تیرماه) در نشست کارگروه مشترک همکاری‌های نفتی ایران با بیان اینکه در این دیدار مهم باید نقشه راهی برای گام‌های آینده و اهداف دو کشور تهیه شود، گفت: موضوع مهم دیگر فناوری و تولیدات فنی ایران است، برای نمونه این کشور هم‌اکنون در بسیاری بخش‌ها همچون کابل برق، لوله و اتصالات و فناوری‌های روزآمد توانایی بالایی دارد که قابلیت انتقال آن به ما وجود دارد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران موضوع آموزش و انتقال فناوری و تجهیزات فنی را در صحبت‌های خود مورد تأکید قرار دادند، موضوع انتقال تخصص و فناوری بسیار مهم است و باید بتوانیم در این زمینه همکاری کنیم.

معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که فعلاً برای مسئولان صنعت نفت عراق اهمیت دارد توسعه همکاری‌ها و نتیجه گرفتن از همکاری با تعامل است، امیدواریم این سفر آغازی برای همکاری‌های گسترده‌تر به‌ویژه در بحث علمی و فنی در پرونده‌های باقیمانده بین دو کشور باشد.

نشست کارگروه مشترک همکاری‌های نفتی ایران و عراق از صبح امروز (چهارشنبه، یکم تیرماه) به ریاست محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از طرف هیئت ایرانی و باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق از طرف هیئت عراقی با حضور مدیران ارشد صنعت نفت دو کشور برگزار شد.

کد خبر 458482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =