کشورهای اتحادیه اروپا به‌دنبال راهی برای کاهش تقاضای گاز

در پی کاهش عرضه گاز از سوی روسیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌دنبال راهی برای کاهش تقاضای گاز هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌دلیل کاهش عرضه گاز از سوی روسیه و دست‌وپنجه نرم کردن اعضای این اتحادیه با کمبود این انرژی، همچنین به‌منظور آماده شدن برای ضربه بیشتر ناشی از عرضه، کشورهای عضو این اتحادیه امروز درباره گزینه‌های کاهش تقاضای گاز مذاکره می‌کنند.

کادری سیمسون، مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا، در بدو ورود به نشست وزرای انرژی این اتحادیه در لوکزامبورگ گفت: در نظر دارم اقدام‌های مشخصی را به وزیران ارائه دهم که معتقدم باید هم از جانب کشورهای عضو و هم از سوی کمیسیون انجام گیرد.

این کمیسیون برنامه اتحادیه اروپا را به‌منظور هماهنگی آماده‌سازی برای اتفاق‌های ناگهانی بیشتر ناشی از عرضه گاز در ماه ژوئیه ارائه خواهد کرد.

افزون بر این، سران هفت کشور ثروتمند جهان در حال مذاکره برای تأمین مالی جدید به‌منظور سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های فسیلی هستند تا بتوانند با بحران انرژی موجود مقابله کنند.

هیئت‌های حاضر در نشست سالانه گروه هفت در حال مذاکره هستند که آیا چنین اقدامی می‌تواند مطابق با تعهد بعضی از کشورها در کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ باشد.

این کشورها متعهد شدند تأمین مالی پروژه‌های بین‌المللی سوخت‌های فسیلی را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف کنند.

یک منبع آگاه اعلام کرد که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و رئیس گروه هفت، موضوع زیرساخت‌های جدید را در دستور کار سران این گروه قرار داده و گفت‌وگوها درباره گنجاندن آن در بیانیه پایانی نشست ادامه دارد.

در پی افزایش تنش روسیه و اوکراین، کشورهای اروپایی از کاهش واردات انرژی از روسیه متضرر شده‌اند و نگرانی‌ها درباره اثرات این کاهش بر صنعت این کشورها بیشتر شده است، به‌ویژه کشورهایی که به واردات انرژی از مسکو وابسته هستند.

کد خبر 458688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =