ضرورت ایجاد تحول در مدیریت ورزشی شرکت پایانه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر ضرورت ایجاد تحول در مدیریت ورزشی این شرکت تأکید کرد و گفت: رویکرد عمومی شرکت پایانه‌های نفتی بهبود امکانات رفاهی کارکنان و توسعه منطقه در همه زمینه‌ها به‌ویژه زمینه‌های زیربنایی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز روز جمعه (۱۷ تیرماه) در نشست تجلیل از وحید عرب‌زاده، عضو تیم ملی هندبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بسیار خوشحالم در حضور یکی از جوانانی هستیم که در عرصه بین‌المللی در یکی از رشته‌های ورزشی افتخار آفریده است، اظهار کرد: این کار از چند منظر برای ما اهمیت دارد؛ یکی اینکه جامعه در مسیری قرار گرفته است که امکانات و فرصت‌ها به‌نحوی در جامعه توزیع می‌شود که مناطق دورافتاده و استان‌های محروم نیز می‌توانند سهمی داشته باشند، البته متوجه نارسایی‌ها و کمبودها هستیم، اما رویکرد کلی جامعه و دولت این است که فرصت‌هایی برای استان‌های محروم‌تر نیز فراهم کنند تا استعدادهای این مناطق نیز بتوانند در عرصه ملی و جهانی توانمندی‌های خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه ما امروز ورزشکارانی در استان بوشهر داریم که در رشته‌های مختلف در عرصه بین‌المللی خوش می‌درخشند و این وظیفه همه ما است که فرصت و زمینه‌ای فراهم کنیم که تفاوتی بین استعدادها در هیچ جای کشور نباشد و هیچ استعدادی هدر نرود، گفت: نکته مهم‌تر که از نظر من بسیار اهمیت دارد این است که برای مدت‌های طولانی این فکر به جامعه تزریق شده بود که در منطقه‌ای مانند خارک استعدادی که بتواند در مقیاس کشوری مطرح باشد وجود ندارد. آن‌قدر بر این تنور دمیده می‌شد که حتی خود جوانان منطقه پذیرفته بودند که ما باید به ناچیزترین‌ها قانع باشیم و بپذیریم توانمندی و استعداد ما کم است و از بلندپروازی باید پرهیز کنیم. همیشه ما را از داشتن آرمان‌های بلند می‌ترساندند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: وحید عرب‌زاده این تابو را شکست. هم او و هم دیگر جوانانی که از خارک برخاستند و در حوزه‌های مختلفی علمی، هنری ورزشی و... بر این فکر خط بطلان کشیدند و این دلگرمی و امید را برای دیگر جوانان منطقه ایجاد می‌کنند که هیچ تفاوتی بین آنها و سایرین نیست.

اسدروز تصریح کرد: پشتکار و استعداد این ورزشکار مایه مباهات است و جا دارد که همه ما به آن افتخار کنیم و آن را یک رویداد ساده تلقی نکنیم، وی با زحمت زیاد راهی را گشوده‌ که تا پیش از این تصور می‌شد بر بسیاری بسته است و نشان داد خواستن توانستن است.

راهی سخت گشوده شد

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز در جزیره خارک ورزشکارانی داریم که در رشته‌های مختلف در سطح ملی مطرح هستند، گفت: این جوانان بی‌شک جرقه‌هایی نیستند که در یک برهه‌ای از زمان کورسویی از استعداد را نشان دهند و سپس خاموش شوند، اینها در صورت استمرار و حمایت شعله‌هایی خواهند بود که روشنی‌بخش راه‌های جوانان در آینده خواهند بود.  عرب‌زاده و سایر جوانان قهرمان جزیره راهی را گشوده‌اند که هرچند بسیار سخت‌گذر بوده اما امروز راه باز و برای دیگران آماده عبور شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: لازم می‌بینم به این واقعیت اشاره کنم که شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان یک شرکت صنعتی در کنار بخش‌های سخت‌افزاری، بخش‌های نرم‌افزاری هم دارد. اداره‌هایی که کارکنان بیشتر اوقات پشت میز می‌نشینند و به کار فکری سرگرم هستند برای این افراد که در معرض انواع مخاطرات جسمی و بیماری‌هایی مانند فشارخون و قند خون و... قرار دارند ورزش یک ضرورت است که حتماً باید در برنامه روزانه آنها گنجانده شود.

اسدروز ورزش را یک ضرورت برای جامعه دانست و تأکید کرد: کشورها امروز در کنار سایر وزارتخانه‌ها وزارت ورزش نیز تأسیس کرده‌اند. وزارت ورزش باید امکانات ورزشی، میدان‌های ورزشی و مدیریت امور ورزش را سازمان‌دهی کند. می‌بینیم که ضرورت‌های زندگی اجتماعی امروز ما را به سمتی می‌برد که ورزش دیگر یک امر تفننی و فانتزی نیست و بخشی از فعالیت‌های زندگی امروز ما را تشکیل می‌دهد. ورزش و گسترش امکانات ورزشی به‌عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده قوی و مهم از تحمیل هزینه‌های درمان بسیاری از بیماری‌ها به خانوارها جلوگیری می‌کند.

وی گفت: ایجاد تحول اساسی در زمینه مدیریت ورزش شرکت یک نیاز اساسی است و رویکرد عمومی شرکت بهبود امکانات رفاهی کارکنان و توسعه منطقه در همه زمینه‌ها به‌خصوص زمینه‌های زیربنایی است. این کار به خرد جمعی و عزم همگانی نیاز دارد که اطمینان دارم در میان همکاران وجود دارد و امیدوارم به کمک هم بتوانیم به این هدف برسیم.

کد خبر 459155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =