نقش مهم نظام بانکی در تسریع تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

مدیرعامل پترول بر اهمیت تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای پترول از سوی نظام بانکی کشور به‌منظور تسریع اجرای آنها و تکمیل زنجیره ارزش تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس، رشید قانعی، مدیرعامل پترول در نشستی که با مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران بانک شهر درباره گسترش همکاری‌ها انجام شد، به نقش پررنگ این گروه در برنامه‌های توسعه‌ای هلدینگ خلیج‌فارس اشاره و اظهار کرد: پترول شرکتی توسعه‌ای و سرمایه‌گذار است که طرح‌های این شرکت در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پترول همسو با تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، سیاست‌هایی از قبیل افزایش اشتغال و بهره‌وری، توسعه کارآفرینی، ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر از طریق تکمیل زنجیره ارزش، توسعه مشارکت‌ها، جلوگیری از خام‌فروشی، ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل پترول در ادامه با اشاره به جایگاه مهم پترول در صنعت پتروشیمی و تشریح نقش طرح‌های توسعه‌ای در تکمیل زنجیره ارزش، خواستار افزایش همکاری‌های سیستم بانکی کشور با پترول شد.

قانعی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای پترول گفت: حجم گسترده سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها نیازمند تأمین منابع مالی به‌منظور تسریع فرآیندهای احداث و اجرای طرح‌های توسعه‌ای است؛ موضوعی که مشارکت نظام بانکی در توسعه اقتصادی و دستیابی به اهداف کشور در تکمیل زنجیره ارزش را از اهمیت بیشتری برخوردار می‌کند.

کمک به توسعه صنعت پتروشیمی را وظیفه خود می‌دانیم

سید محمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بانک شهر در حوزه‌های تأمین مالی اظهار کرد: در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، همه تلاش خود را برای ایفای رسالتمان که همان حمایت از تولید است به‌کار گرفته‌ایم و با پرداخت تسهیلات برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار تلاش می‌کنیم.

وی با ابراز علاقه برای حضور و ایفای نقش در کنار پترول افزود: کمک به رشد و توسعه صنعت پتروشیمی را وظیفه خود می‌دانیم و تاکنون از همه ظرفیت‌های بانک شهر برای پیشبرد اهداف آن دریغ نکرده‌ایم.

گروه پترول و بانک شهر در این نشست در زمینه خدماتی همچون استفاده از منابع ارزی بانک برای پروژه‌های در حال اجرا، دریافت تسهیلات بلندمدت ارزان‌قیمت و استفاده از انواع ابزارهای مالی و سرمایه‌ای بانک و… برای تأمین منابع طرح‌های توسعه‌ای پترول به تفاهم رسیدند.

کد خبر 459290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =