بیش از ۷ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید شد

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی (فاز ۱۲) گفت: این پالایشگاه از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، بیش از ۷ میلیون و ۵۱۷ هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا حقوقی شرایط تولید در پالایشگاه نهم را مطلوب توصیف کرد و افزود: با تکیه بر توان و دانش بومی، روزانه ۸۴ میلیون استاندارد مترمکعب گاز در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید می‌شود.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

وی اظهار کرد: با اتکا به توان ساخت داخل و اقدام‌های نوآور و نو در پالایشگاه نهم توانسته‌ایم روزانه ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید کنیم و در اقتصاد کشور نقش بسیار مؤثری داشته باشیم.

به گفته‌ رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، در این بازه زمانی بیش از ۷ میلیون و ۵۱۷ هزار بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده است.

حقوقی همچنین با اشاره به تولید روزانه ۳۰۰ تن گوگرد دانه‌بندی‌شده مرغوب در این پالایشگاه تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن گوگرد نیز در فاز ۱۲ تولید شده است.

وی در ادامه به دستاوردها و افتخارات مهم پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: دریافت و کسب رتبه نخست در میان پالایشگاه‌های گاز و نفت و رتبه دوم در سطح ملی و دریافت جایزه تندیس نقره‌ای سه ستاره به‌دلیل کاهش یک میلیون مترمکعب گاز مشعل، از موفقیت‌های مهم امسال پالایشگاه نهم است. 

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به انجام عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۱ در این پالایشگاه بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی امسال با تکیه بر توان و دانش بومی در تاریخ بیستم فروردین‌ماه آغاز شد و تا پایان خردادماه طبق برنامه‌زمان بندی ادامه داشت و خوشبختانه در عملیات تعمیرات اساسی امسال توانستیم با اتکا به توان و نیروی داخلی و اقدام‌های شاخص و نوآور گام‌های مهمی برداریم.

کد خبر 459421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =