ساخت کمربند نگهدارنده دکلبان دستگاه حفاری به همت دانش‌بنیان ایرانی

سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: در همکاری و هم‌افزایی میان این شرکت با یک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین‌ بار در کشور کمربند نگهدارنده دکلبان دستگاه حفاری تولید شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرزین کاوش روز دوشنبه (دهم مردادماه) در توضیح بیشتر در این‌باره افزود: با بومی‌سازی این کمربندها و تولید انبوه آن‌، دکلبانان شرکت مجهز به این تجهیز شدند و ضریب ایمنی کار به‌نحوی مطلوب افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این کمربندها تاکنون از طریق خرید از کشورهای خارجی تأمین می‌شد، اظهار کرد: با پیگیری مدیریت‌های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، اچ‌اس‌ئی و تدارکات و امور کالا و بررسی توانمندی‌های یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، ساخت این کمربندها که دارای ویژگی‌های خاص است به این شرکت محول شد و کارشناسان ملی حفاری در مراحل طراحی و تولید آن همکاری مستمر و مؤثر داشته‌اند.

سرپرست مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی حفاری گفت: در تولید این کمربندها تلاش شده افزون بر مطابقت با انواع خارجی آن با توجه به شرایط خاص اقلیمی و محیطی موقعیت‌های عملیاتی حفاری در ایران خاصه جنوب غربی کشور، نکات ایمنی بیشتری لحاظ شود.

کاوش افزود: نخستین سری از کمربندهای نگهدارنده دکلبان ساخت داخل که با هزینه بسیار ارزان‌تر از مشابه خارجی تولید شده است در موقعیت استقرار چند دکل حفاری استفاده و از لحاظ کیفی و فنی بررسی شد و با تأیید کیفیت و شاخص‌های استاندارد مورد تأیید شرکت ملی نفت ایران به تولید انبوه رسید و توزیع  آن در دستور کار قرار گرفت.

وی پیش از این نیز از یکسان‌سازی لباس‌های حفاظت فردی (PPE) مجموعه کارکنان عملیاتی و فنی شرکت از ابتدای سال آینده خبر داده بود که شامل لباس کار، کاپشن، کلاه، عینک دستکش، کفش و... می‌شود.

کد خبر 460173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =