روز خبرنگار مجالی برای پاسداشت شفافیت و حق مردم بر دانستن است

رئیس‌جمهوری در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار، علاوه بر گرامی‌داشت مسئولیت و جایگاه مهم خبرنگاران، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی، شفافیت و حق مردم بر دانستن و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را تبریک گفت. متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای قدردانی از کوشش کسانی است که در عرصه تبیین، آگاهی‌بخشی و پاسداری از حقیقت خستگی نمی‌شناسند.

در روزگاری که بدخواهان انقلاب اسلامی با تحریف و روایت‌گری مغرضانه به نبردی جدی و مستمر با حقیقت برخواسته‌اند، نقش اصحاب رسانه، در ایستادگی در برابر امواج تخریب، دروغ و فریب، بیش از همیشه مهم است.

توسعه و تعالی ایران اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبری معظم، بی‌تردید جز در سایه نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌نگاران گرانقدر و اطلاع‌رسانی منصفانه و مسئولانه به‌دست نخواهد آمد.

روز خبرنگار، علاوه بر گرامی‌داشت مسئولیت و جایگاه مهم خبرنگاران، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی، شفافیت و حق مردم بر دانستن و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

اینجانب با گرامیداشت این مناسبت، از همه مرزداران حقیقت و مجاهدان عرصه تبیین و آگاهی، قدردانی نموده و تقارن معنادار روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، تأکید مضاعفی بر وظیفه آگاهی بخشی اصحاب قلم و جهاد تبیین آنان می‌دانم.

امیدوارم خبرنگاران عزیز، به تأسی از پیام‌آور بزرگ واقعه عاشورا، حضرت زینب کبری (س) در رساندن پیام حق به گوش مردم، موفق و ثابت‌قدم باشند.»

کد خبر 460290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =