مهار نشت نفت و ایمن‌سازی یک حلقه چاه در مناطق نفت‌خیز جنوب

متخصصان خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در اقدامی پیشگیرانه، پیش از وقوع هرگونه حادثه، موفق به مهار نشت نفت و ایمن‌سازی یک حلقه چاه در میدان نفتی مارون در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرخ حسن‌زاده در این باره گفت: در پی اعلام وضع بحرانی چاه شماره ۳۷۲ مارون از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به علت نشت نفت خام و احتمال آتش‌سوزی، اقدام‌های پیشگیرانه فوری در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس واحدهای عملیاتی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری ایران و بهره‌برداری شرکت ملی نفت مناطق نفت‌خیز جنوب با اتکا به تخصص و تجربه کارشناسان متبحر خود و با هم‌افزایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود از نظر دانش فنی، عملیاتی و پشتیبانی توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌نحو مطلوب عملیات مهار چاه را انجام دهند.

رئیس اداره کل سیمان و انگیزش چاه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به واقع شدن این چاه در فاصله ٨٠ کیلومتری  اهواز، تصریح کرد: همه تجهیزات و گروه‌های پشتیبانی و عملیاتی در کمتر از سه ساعت به موقعیت چاه رسیدند و با کاربست پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) و با پمپاژ هزار و صد بشکه سیال آب و مهار چاه با ایجاد فرصت برای گروه‌های عملیاتی، محل نشتی تعمیر و چاه ایمن‌سازی شد.

حسن‌زاده اظهار کرد: اقدام‌های انجام‌شده به فاصله دقایقی پس از دریافت درخواست، بعد فاصله چاه تا مبدأ، تاریکی شب و سرعت کار در انتقال تجهیزات و اعزام گروه‌های فنی و مهندسی به موقعیت، از نکات قابل‌توجه در تحقق به‌موقع این عملیات بود که مانع از بروز هرگونه خسارت اعم از مالی و جانی شد.

وی گفت: این اقدام به‌موقع نشان‌دهنده تخصص، تبحر و تعهد همه عوامل دست‌اندرکار عملیات و پشتیبانی و هم‌افزایی، همکاری و همیاری میان این شرکت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

کد خبر 460310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =