نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه بررسی شد

موضوع و نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه طی نشست فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث گذاشته و مواردی از آن ازسوی اعضای مجمع تصویب شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجمع در نشست روز شنبه (۲۲ مردادماه) که به ریاست صادق آملی لاریجانی و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد به بحث و بررسی درباره بندهای مربوط به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

اعضای مجمع در بند الحاقی مربوط به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین پیشنهادی به کمیسیون مشترک، رفع موانع و ایجاد ساز و کار مناسب به‌منظور افزایش  هزار مگاواتی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و نو در طول سال‌های برنامه با مشارکت بخش خصوصی و عمومی را تصویب کردند.

این نشست که با حضور معاونان وزارت نفت و نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصاد و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون صندوق توسعه ملی برگزار شد، موضوع و نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم به بحث گذاشته و مواردی از آن تصویب شد.

در این مصوبه آمده است: در تحقق سیاست تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن از منبع تأمین بودجه عمومی به منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی، اساسنامه صندوق توسعه ملی با اعمال اصلاحات زیر تنفیذ می‌شود:

واریز سالانه ۴۲ درصد از عواید حاصل از صادرات نقدی و تهاتری نفت خام، میعانات گاز و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی و افزایش ۲ واحد درصد سالانه آن، همچنین در این نشست افزایش و تقویت منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور تصویب و ادامه بررسی این بند به نشست آینده مجمع موکول شد.

کد خبر 460555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =