۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
  • کد خبر: 460800
تولید و صادرات نفت عربستان افزایشی شد

آمارهای منتشرشده از سوی مؤسسه ابتکار داده‌های نفتی (جودی) نشان می‌دهد که تولید و صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن ۲۰۲۲ با افزایش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مؤسسه جودی به‌تازگی اعلام کرد که افزون بر افزایش صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن، تولید نفت خام این کشور هم در دوره مورد بررسی به بالاترین سطح بیش از دو سال گذشته رسید.

صادرات روزانه نفت خام عربستان در ماه ژوئن به ۷ میلیون و ۱۹۶ هزار بشکه رسید که در مقایسه با ماه مه امسال حدود ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد، این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه مه ۲۰۲۲ روزانه ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه نفت خام روانه بازارهای جهانی کرده بود.

در همین حال، تولید نفت خام عربستان در ماه ژوئن امسال به ۱۰ میلیون و ۶۴۶  هزار بشکه و بالاترین سطح طی دو سال اخیر رسید، در حالی که این رقم در ماه ۱۰ میلیون و ۵۳۸ هزار بشکه در روز بود.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو به‌تازگی اعلام کرده بود که این شرکت آمادگی دارد در صورت درخواست دولت عربستان، تولید نفت خام خود را به حداکثر ظرفیت ۱۲ میلیون بشکه در روز نزدیک کند.

ظرفیت پالایش نفت خام عربستان با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در دوره مورد بررسی به ۲ میلیون و ۸۴۹ هزار بشکه رسید که بالاترین رکورد برای ماه ژوئن به‌شمار می‌آید، در حالی که مصرف مستقیم نفت خام هم در این بازه زمانی با افزایش روزانه ۱۰۵ هزار بشکه‌ای به ۶۸۷ هزار بشکه در روز رسید.

داده‌های منابع تجاری و صنعتی نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان به هند در ماه ژوئیه برای نخستین بار در پنج ماه گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.

ارقام صادرات ماهانه از سوی عربستان و دیگر اعضای اوپک در اختیار مؤسسه جودی قرار می‌گیرد و این مؤسسه آمارها را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر می‌کند.

کد خبر 460800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =