۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر: 460801
میانمار هم به جمع خریداران نفت روسیه پیوست

دولت میانمار از تمایل خود برای خرید سوخت و نفت‌ کوره از روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زاو مین تون، سخنگوی دولت نظامی میانمار در یک نشست خبری اعلام کرد که این کشور قصد دارد برای کاهش نگرانی‌های عرضه و افزایش قیمت‌های انرژی از روسیه بنزین و نفت کوره بخرد.

این کشور آسیای جنوب شرقی روابط دوستانه خود را با روسیه حفظ کرده است، روسیه نیز به‌دنبال مشتریانی تازه برای نفت و گاز خود در منطقه است زیرا اروپا، بزرگ‌ترین مقصد صادرات انرژی مسکو، در اواخر سال جاری میلادی واردات نفت از روسیه را به‌تدریج محدود خواهد کرد.

سخنگوی دولت نظامی میانمار گفت: ما مجوز واردات بنزین از روسیه را دریافت کرده‌ایم و به‌دلیل کیفیت و هزینه کم خواهان واردات سوخت از روسیه هستیم.

به گفته رسانه‌ها، ارسال محموله‌های نفت کوره روسیه به میانمار قرار است از سپتامبر سال جاری میلادی آغاز شود.

سخنگوی دولت نظامی میانمار اعلام کرد که مین آنگ هلائینگ، رئیس دولت نظامی میانمار در جریان سفر ماه گذشته خود به روسیه درباره خرید نفت و گاز از مسکو مذاکره کرده است.

میانمار اکنون سوخت خود را از طریق سنگاپور وارد می‌کند.

مین تون همچنین از امکان بررسی‌ها برای آغاز عملیات اکتشاف مشترک نفت در این کشور با همکاری روسیه و چین خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که به‌تازگی در یک روزنامه دولتی میانمار منتشر شد، دولت نظامی این کشور کارگروه خرید نفت از روسیه را به ریاست یکی از متحدان نزدیک آنگ هلائینگ برای نظارت بر خرید، واردات و حمل‌ونقل سوخت با قیمت‌های مناسب بر اساس نیازهای این کشور آسیایی تشکیل داده است.

افزون بر ناآرامی‌های سیاسی و داخلی، میانمار به‌شدت از قیمت‌های بالای سوخت و قطع برق آسیب دیده است و این شرایط دولت نظامی را بر آن داشته است تا به واردات نفت کوره‌ برای مصرف به‌عنوان خوراک نیروگاه‌ها روی بیاورد.

قیمت بنزین از زمان کودتای فوریه پارسال در میانمار حدود ۳۵۰ درصد افزایش یافته و به ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ کیات (حدود یک دلار) به ازای هر لیتر رسیده است.

به گزارش رسانه‌ها، در هفته گذشته، جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر میانمار به‌دلیل کمبود سوخت تعطیل شده‌اند.
 

معصومه‌سادات هاشمی

کد خبر 460801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =