برداشت از میدان نرگسی گچساران روزانه ۶ هزار بشکه نفت افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از افزایش برداشت روزانه ۶ هزار بشکه‌ای نفت میدان نرگسی گچساران با تکمیل عملیات اجرایی طرح توسعه این میدان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مهرداد کاهکش درباره طرح توسعه میدان نرگسی گفت: چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن به تولید رسید و به این ترتیب، برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذیر شد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اولویت‌بخشی دولت سیزدهم به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، بزرگ‌ترین طرح توسعه‌ای پس از انقلاب است، افزود: در این طرح استفاده از توان پیمانکاران داخلی در کنار حمایت از سازندگان داخلی و توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به گشایش این طرح با حضور جواد اوجی، وزیر نفت در خوزستان و ارتباط تصویری با واحد بهره‌برداری نرگسی گچساران، تصریح کرد: یکی از بسته‌های یازده‌گانه طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن، بسته نرگسی است که در این بسته سه حلقه چاه با مجموع ظرفیت ۶ هزار بشکه در روز حفر شد، همچنین احداث یک چندراهه نو و احداث خط لوله جریانی به‌دست توانمند نیروهای داخلی آماده شده است.

کاهکش با بیان اینکه این بسته از ۲۸ طرح توسعه‌ای از سوی شرکت حفاری داناکیش به‌عنوان پیمانکار از اسفند سال ۹۹ آغاز شده و اکنون آماده راه‌اندازی و عملیاتی شده است، اظهار کرد: در مجموع تولید میدان نرگسی گچساران از ۲۰ هزار بشکه در روز به روزانه ۲۶ هزار بشکه می‌رسد.

بر اساس این گزارش، میدان نفتی نرگسی از میدان‌های زیر مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را به‌عهده دارد.

طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شده است، در این طرح قرار است روزانه ۶ هزار بشکه نفت در روز تولید شود که اجرای این طرح در دو سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای دولت درآمدزایی خواهد داشت.

عملیات اجرایی طرح توسعه میدان نرگسی گچساران صبح امروز (جمعه، چهارم شهریورماه) به دستور جواد اوجی، وزیر نفت طی آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت و بهره‌برداری از طرح‌های مسئولیت اجتماعی در اهواز و به‌صورت ویدیوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش شانا، وزیر نفت امروز با هدف آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران، آغاز عملیات اجرایی  طرح توسعه میدان مشترک بلال، آغاز عملیات اجرایی توسعه و نگهداشت میدان نرگسی، آغاز عملیات اجرایی طرح تولید پروپیلن از پروپان (PDH) پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و افتتاح طرح‌های مسئولیت اجرایی به خوزستان سفر کرد.

وزیر نفت همچنین قرار است امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اهواز حضور یابد و در میز خدمت نماز جمعه با مردم دیدار و گفت‌وگو کند.

در سفر وزیر نفت به خوزستان‌، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بابک دارابی مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران حضور دارند.

کد خبر 461057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =