افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اعلام کرد که برای افزایش ظرفیت و تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، این شرکت تعدادی از قطعات مورد نیاز مجتمع‌های پالایشی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تأمین و تعمیر کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، مهرداد کاهکش با تشریح نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تأمین گاز که خوراک اصلی این پالایشگاه است، تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تأمین مقدار ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، نقشی ویژه در زنجیره تولید و خلق ثروت برای کشور دارد.

وی افزود: خوشبختانه همکاری سازنده‌ای بین مجتمع‌های پالایشگاهی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ به‌منظور تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار برقرار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ضمن قدردانی از کارکنان جهادی نفت و گاز گچساران گفت: به‌منظور افزایش این ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی در تلاش است، تعدادی از قطعات مورد نیاز مجتمع‌های پالایشی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تأمین و تعمیر کنند تا با برطرف شدن موانع عملیاتی شوند و ظرفیت ارسالی نیز در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

کاهکش گفت: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

 وی ادامه داد: نفت تولیدی در شرکت نفت و گاز گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار سرانجام برای صادرات  به سمت پایانه خارک هدایت می‌شود.

مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه راهبری همه این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات به‌عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است، گفت: در این شرکت ۲۳ میدان نفتی، ۳۵ کارخانه و ۸۴۴ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد میدان، ۱۶ میدان نفتی فعال است و این نشان از نقش ویژه این شرکت در اقتصاد کشور دارد.

کد خبر 461369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =