اشتغال‌زایی ۵ هزار نفری در اجرای طرح تولید پروپیلن از پروپان بیدبلند خلیج فارس

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: PDH بیدبلند خلیج فارس در دوران اجرای طرح برای حدود ۵ هزار نفر و در دوران بهره‌برداری برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، محمود امین‌نژاد امروز (جمعه، چهارم شهریورماه) در آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت و افتتاح پروژه‌های مسئولیت اجتماعی هم‌زمان با هفته دولت با گرامیداشت این هفته و پیش از آغاز عملیات اجرایی طرح تولید پروپیلن از پروپان (PDH) شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از محل این پروژه در ارتباط ویدیوکنفرانسی اظهار کرد: بیدبلند خلیج فارس فرزند تازه تولد یافته تغییر سیاست‌های بالادستی نفت است به‌طوری که حوزه پتروشیمی پروژه‌ای را در بالادست صنعت نفت اجرا نکرده بود.

وی افزود: اجرای موفق پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یک درس آموخته بسیار خوبی برای صنعت نفت بود که با ورود بخش پایین‌دستی نفت در سرمای‌ گذاری صنایع بالادستی نفت بتواند ایجاد ارزش افزوده اقتصادی را سرعت بخشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: این شرکت ۲ پروژه فرعی گازهای مشعل را برای تأمین ۱۰۰ درصدی خوراک خود در حال اجرا دارد.

امین‌نژاد با اشاره به اینکه یک میلیون تن اتان تولیدی بیدبلند خلیج فارس قرار است به پتروشیمی گچساران ارسال شود که به اتیلن و سپس پلی‌اتیلن تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بر تکمیل زنجیره ارزش تأکید دارد، گفت: این شرکت تولید پلی‌پروپیلن را به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش به معنای واقعی و تولید ارزش افزوده و ایجاد اشتغال‌زایی در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: طرح تولید پروپیلن از پروپان بیدبلند خلیج فارس در دوران اجرای طرح برای حدود ۵ هزار نفر و در دوران بهره‌برداری برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت که این ابتدای راه است پس از آن توسعه صنایع پایین‌دستی نقش مؤثری در اشتغال‌زایی منطقه بهبهان خواهد داشت.

کد خبر 461065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =