۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
  • کد خبر: 461152
اندونزی هم به جمع خریداران نفت روسیه می‌پیوندد

شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) از بررسی‌ها برای واردات محموله‌های نفت خام روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، مدیرعامل زیرشاخه شرکت پالایشگر پی‌تی پرتامینا اندونزی با نام پی‌تی کیلانگ پرتامینا اینترنشنال (PT Kilang Pertamina Internasional) با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای انرژی و لایحه یارانه‌های انبساطی در حال بررسی ریسک‌های خرید احتمالی نفت خام روسیه است.

اندونزی اکنون بودجه تخصیص‌یافته به یارانه انرژی را سه برابر کرده و به ۵۰۲ تریلیون روپیه اندونزی (۳۳.۸۷ میلیارد دلار) رسانده است تا قیمت بعضی از سوخت‌های یارانه‌ای، تعرفه‌های برق و گاز مایع را بدون تغییر نگه دارد، اما افزایش تقاضا و قیمت‌های بالای جهانی نفت خام می تواند این یارانه‌ها را با افزایش بیشتری روبه‌رو کند.

دولت اندونزی در حال بررسی گزینه‌هایی برای قیمت سوخت یارانه‌ای است و تعدادی از قانونگذاران این هفته خواستار واردات نفت خام ارزان‌تر روسیه شدند.

تاوفیک آدیتیاورمن، مدیرعامل پی‌تی کیلانگ پرتامینا اینترنشنال در این باره گفت: درباره این موضوع، ما در حال ارزیابی خطرها و کاهش آن هستیم.

ساندیاگا اونو، وزیر گردشگری اندونزی به‌تازگی با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که پیشنهادی برای ارسال نفت خام روسیه با ۳۰ درصد تخفیف به اندونزی مطرح شده است که جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری در حال بررسی آن است، اما نگرانی‌هایی درباره جریمه‌های ناشی از تحریم نفت روسیه وجود دارد.

تئوکو فیزاسیاه، سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی به خبرنگاران گفت: این کار نوعی تجارت است، اما مقام‌ها در تلاش هستند تا تأمین انرژی را تضمین کنند.

وی افزود: در چارچوب دیپلماسی اقتصادی ما هر کاری برای تضمین رفع نیازهای انرژی کشور از طریق مأموریت‌های مختلف دیپلماتیک انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت پی‌تی پرتامینا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که با انجام پروژه ارتقای کیفی پالایشگاه بالونگان، این شرکت اندونزیایی توانایی فرآوری نفت خام روسیه را خواهد داشت.

کد خبر 461152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =