واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات‌گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی افتتاح شد

واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات‌گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۴ میلیون یورویی صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، ساخت واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی (DMC) با ظرفیت فرآورش روزانه ۸۰ هزار بشکه به‌منظور تکمیل زنجیره ایجاد ارزش افزوده پالایشگاه، کاهش آثار خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تأسیسات و تجهیزات پالایشگاهی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازی، سهولت در بازاریابی، صادرات و... ایجاد شده است.

این پروژه بر پایه دانش فنی و لیسانس پژوهشگاه صنعت نفت طراحی و مراحل خرید کالا، ساخت، نصب و راه‌اندازی آن در قالب قرارداد (EPCC) به ارزش ۷۴ میلیون یورو و ۲۶۱ میلیارد تومان از سوی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اجرا شده است.

ارزش افزوده حاصل از اجرا و راه‌اندازی این واحد، بیش از ۴ دلار به ازای هر بشکه است که سالانه درآمدی بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در پی خواهد داشت.

این طرح  برای ۱۷۴ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۹ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و رونق تولید ملی، کاهش اثرات خورندگی در تجهیزات پالایشگاهی، کاهش ترکیبات مرکاپتان از میعانات گازی و تولید محصول مطابق با استاندار روز جهانی و ... بخش از اهداف اصلی این پروژه است.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در رأس هیئتی و در یک سفر یک روزه برای افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد.

کد خبر 461255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =