انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱ هنوز متوقف است 

انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱  که قرار بود پس از سه روز وقفه برای انجام پاره‌ای از تعمیرات دوره‌ای ازسرگرفته شود، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه ضرب‌الاجل روز شنبه (۱۲ شهریورماه) را برای ازسرگیری انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱، یکی از مسیرهای اصلی تأمین گاز به اروپا، لغو کرد.

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که حین تعمیر و نگهداری نقصی را کشف کرده است، این اتفاق باعث تعمیق مشکلات اروپا در تأمین سوخت برای زمستان می‌شود.

خط لوله نورد استریم-۱ که از زیر دریای بالتیک برای تأمین انرژی آلمان و دیگر بخش‌های اروپا عبور می‌کند، قرار بود پس از سه روز توقف برای تعمیر و نگهداری در ساعت یک بامداد روز شنبه (۱۲ شهریورماه) فعالیت خود را ازسر گیرد.

گازپروم روز جمعه (۱۱ شهریورماه) اعلام کرد: پس از یافتن نشتی که می‌تواند ایمن بودن این خط لوله گازی را به تعویق بیندازد، دیگر نمی‌تواند یک بازه زمانی برای راه‌اندازی دوباره آن تعیین کند.

مسکو تحریم‌های غرب را دلیل اختلال در عملیات معمول و تعمیر و نگهداری نورد استریم-۱ اعلام کرده است اما اتحادیه اروپا آن را بهانه‌جویی مسکو می‌داند و معتقد است روسیه از گاز به‌عنوان سلاحی اقتصادی برای مقابله به مثل استفاده می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفته بود احتمال دارد در تحویل گاز با خط لوله نورد استریم-۱ اختلال‌های بیشتری رخ دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا می‌توان انتظار قطعی‌های بیشتری را داشت، گفت: از میان رفتن منابع تقصیر گازپروم نیست بنابراین، قابلیت اطمینان کل سیستم با خط روبه‌روست.

الکسی میلر، مدیرعامل گاز پروم به تازگی اعلام کرده است که تحریم‌ها به این معناست که زیمنس انرژی، تأمین کننده تجهیزات خط لوله نورد استریم-۱، نمی‌تواند تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهد.

زیمنس انرژی که به‌طور معمول به توربین‌های نورد استریم-۱ خدمات ارائه می‌دهد، اعلام کرد: در تعمیر و نگهداری که اکنون ازسوی خود گازپروم انجام می‌شود، دخالتی ندارد.

این شرکت آلمانی ضمن اعلام آمادگی برای کمک‌، اعلام کرد که تعمیرات دوره‌ای و نگهداری از تحریم‌ها مستثنی شده است.

کد خبر 461526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =