تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه تولید در شرکت نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه تولید این شرکت در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، حسن شهروئی گفت: حفظ و استمرار تولید در میدان‌های زیر سرپرستی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت از شهریور سال گذشته تاکنون است که تحقق برنامه تولید با احتساب کاهش‌های تکلیفی و تعمیرات اساسی مازاد بر برنامه به میزان ۱۰۲.۴ درصد است.

وی گفت: در بخش تولید گاز و گاز مایع نیز مقدار گاز سبک تولیدی ۱۷۳ میلیارد فوت‌مکعب و میزان گاز مایع تولیدی ۱۱ میلیون بشکه محقق شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به ضرورت نگهداشت و ارتقای دارایی‌های فیزیکی به‌عنوان یکی از مأموریت‌های مهم این شرکت گفت: در این خصوص ۲۴۰ قلم قطعات در راستای بومی‌سازی با استفاده از توانمندی شرکت‌‎های دانش‌بنیان داخلی برای پیشگیری از آلودگی‌‎های زیست محیطی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال تولید و تعمیر شد.

تعمیرات اساسی ۲۵۹ دستگاه از تجهیزات ثابت و دوار

شهروئی ادامه داد: در یک سال گذشته تعمیرات اساسی ۲۵۹ دستگاه از تجهیزات ثابت و دوار (تجهیز) شامل توربین، مخازن، کمپرسور، تلمبه، برای پیشگیری از آلودگی‌‎های محیط زیستی و استمرار تولید به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال انجام شد.

وی انجام تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز آسماری و بنگستان ۱، ایستگاه تقویت فشار گاز بنگستان ۳، بخش‌های مشترک و واحد آمین ردیف الف و ب پالایشگاه شیرین‌سازی گاز کارون، بخش‌های مشترک کارخانه گاز و گاز مایع ۸۰۰، واحد فرآورش ردیف ۳ کارخانه گاز و گاز مایع ۷۰۰، کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ و تعویض مبدل گاز سرد (E-602A) کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور نگهداری تأسیسات و تجهیزات برشمرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به ضخامت‌سنجی حدود ۲ میلیون موضع از خطوط لوله جریانی چاه‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدام‌ها همسو با نگهداشت تجهیزات تولید انجام شده که شناسایی بیش از ۱۰۰ موضع خطرناک و انجام اصلاحیه و تعمیرات به تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفرروز را در پی داشته است.

شهروئی ارزیابی ۵۰ کیلومتر پوشش خطوط لوله زیرزمینی (خط لوله ۲۰ اینچ گاز غنی اهواز ۲ به گاز مایع ۸۰۰، خط لوله ۱۲ اینچ نفت ارسالی آبتیمور به بهره‌برداری ۳، خط لوله ۲۶ اینچ گاز ارسالی اهواز ۳ به ۵، خط لوله ۱۰ اینچ گاز آماک ۳ به ۲) و پایش ۵ هزار و ۳۰۰ مورد از سامانه‌های حفاظت کاتدی و خوردگی داخلی را از دیگر اقدام‌های مرتبط با نگهداشت تجهیزات اعلام کرد.

اجرای ۱۶ پروژه سرمایه‌ای در شرکت نفت و گاز کارون

وی گفت: هم‌اکنون ۱۶ پروژه سرمایه‌ای با اعتبار ریالی حدود ۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال در حال پیگیری و انجام و در حوزه امور مهندسی و ساختمان نیز ۱۴ پروژه جاری با اعتبار ریالی بیش از ۴۳ میلیارد ریال تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تأمین کالا و تجهیزات صنعت نفت افزود: در یک سال اخیر هزار و ۹۶۴ قلم کالای داخلی به ارزش بیش از ۲۷۵ میلیارد ریال از منابع داخلی خریداری شده است.

شهرویی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر سازمان برخورداری از نیروی انسانی متعهد و متخصص است، اظهار کرد: در حوزه مدیریت منابع انسانی برگزاری ۵۳ هزار و ۴۱۰ نفرساعت دوره‌های آموزشی، دریافت لوح تقدیر ویژه عملکرد ستاد اقامه نماز، جمع‌آوری مدارک کارکنان مشمول تبدیل وضعیت بند «د» و بند «و»، برگزاری مسابقات جانبازان و اعزام ایثارگران به اردوهای فرهنگی/ زیارتی، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای ۲ هزار ۹۲۰ نفر، روزآمد کردن و ثبت اطلاعات شغلی ۴۹۵ کارکنان مدت‌موقت انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صیانت از محیط زیست نیز اقدام‌های خوبی انجام شده که احداث خط لوله غیرفلزی پساب ارسالی نمک‌زدایی ۲ (حدفاصل نهرمالح و جاده کمربندی)، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات پسماندهای صنعتی و عادی در سامانه محیط زیست و سامانه شرکت ملی نفت ایران، همچنین اجرای دستورالعمل‌های تأکیدی سازمان محیط زیست درباره پسماند، ‌تنظیم مشعل‌های کوره‌های نفت به‌منظور بهسوزی در نمک‌زدایی متمرکز، طرح جمع‌آوری گازهای ارسال به مشعل با سرمایه‌گذاری شرکت پتروشیمی مارون برخی از این فعالیت‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه با به‌کارگیری دو دستگاه MOT شرکتی و چهار دستگاه MOT استیجاری، از سوزاندن حدود هزار و ۷۹ بشکه نفت در طی مجموعاً ۶۰ مورد عملیات سرچاهی جلوگیری شده است، گفت: در حوزه محیط زیست همچنین اقدام به مشارکت در اجرای پروژه‌های کاهش ریزگردها و توسعه فضای سبز با تهیه، کاشت و نگهداشت ۴۲ هزار اصله نهال با اعتبار تقریبی ۷ میلیارد ریال در طرح جنگل‌کاری دو هزار هکتار (توافقنامه میان شرکت ملی نفت و منابع طبیعی اهواز) در اهواز، پیگیری تدوین شرح خدمات پاکسازی و رفع آلودگی خاک به روش بیولوژیک با عقد قرارداد با آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست،‌ اجرای پروژه بهسازی مشعل‌ها و پیگیری اجرای پروژه‌های مرتبط با جلوگیری از سوزاندن گاز همراه شده است.

شهرویی ادامه داد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، پاکسازی بلوار نفت از نخاله‌های ساختمانی و برنامه‌ریزی احداث دیواری در محل برای پیشگیری از انباشت نخاله و پسماندهای شهری، ساخت خانه بهداشت روستای حنیطیه، پیگیری کاشت ۵ هزار اصله نهال در بلوار نفت، بازسازی و احداث دیوار مدرسه شهید صفدری روستای عنیت کریت کمپ، تهیه و تأمین دو هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی ارزاق و کمک‌های مؤمنانه در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی حوزه فعالیت و مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا، تهیه و تأمین ۱۵۰۰ عدد بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مدارس روستاهای اطراف تأسیسات، تهیه ۵ عدد کپسول اکسیژن ۱۰ کیلویی مورد نیاز درمانگاه ولیعصر (عج) اهواز، تأمین تانکر آب‌رسانی برای روستاهای همجوار تأسیسات و مناطق تحت تنش آبی، تأمین امکانات ورزشی و فرهنگی و تهیه موکت برای مساجد از جمله اقدام‌های انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: تحقق اهداف و دستاوردهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون مرهون تلاش جمعی کارکنان سختکوش این شرکت، مشارکت مدیریت‌های مرتبط ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

کد خبر 461686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =