هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در کاخ هوفبورگ وین برگزار می‌شود

هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجم و ششم ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) در کاخ سلطنتی هافبورگ وین با عنوان «انتقال پایدار و فراگیر انرژی» برگزار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سمینار بین‌المللی اوپک از رویدادهای مهم در تقویم انرژی جهان است. این سمینار با تسهیل بحث در مورد مسائل مهم تأثیرگذار بر صنعت نفت، همکاری و گفت‌وگو میان ذی‌نفعان انرژی را تقویت می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این سمینار شامل وزیران کشورهای عضو اوپک، کشورهای حاضر در بیانیه همکاری و سایر کشورهای تولیدکننده نفت و مصرف‌کننده انرژی، همچنین رؤسای سازمان‌های بین المللی، مدیران شرکت‌های انرژی و... هستند.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک بر مسائل کلیدی مربوط به گذار انرژی از جمله امنیت انرژی، فناوری، مسائل زیست محیطی، توسعه پایدار، سیاست‌های انرژی و ... متمرکز خواهد بود.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در خصوص برگزاری این سمینار اظهار کرد: سمینار بین‌المللی اوپک هم از نظر میزان شرکت‌کنندگان و هم از نظر سطح بالای بحث‌هایی که در مورد مسائل مهم تأثیرگذار بر بخش انرژی به‌ویژه در این برهه حساس در صنعت جهانی صورت می گیرد، سابقه درخشانی دارد.

اوپک از سال ۱۹۶۹ سمینارهایی برگزار کرده است. با این حال، نخستین سمینار از سری سمینارهای بین‌المللی کنونی در سال ۲۰۰۱ برگزار و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ تکرار شد.

«حرکت به سوی آینده پایدار انرژی»، «نفت در جهانی مستقل»، «اوپک در عصر جدید انرژی: چالش‌ها و فرصت‌ها»، «نفت: تضمین ثبات در آینده و پایداری»، «نفت؛ تضمین شکوفایی، حمایت از پایداری» و «نفت - موتور توسعه جهانی» به‌ترتیب شعارهای نخستین تا ششمین دوره سمینار اوپک بوده است.

در هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک که ۲۰ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ (۳۰ و ۳۱ خردادماه ۱۳۹۷) با موضوع «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» در کاخ سلطنتی هوفبورگ در وین پایتخت اتریش برگزار شد، ۹۵۰ شرکت کننده از بیش از ۵۰ کشور، حدود ۸۰ سخنران، ۶۰ وزیر و مدیرعامل، ۱۹ حامی مالی، ۲۰ غرفه‌دار و بیش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و تحلیلگر حضور داشتند.

کد خبر 462468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =