توافق‌های خوب بخش انرژی ایران و روسیه را با جدیت دنبال می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: توافق‌های بسیار خوبی در بخش انرژی میان ایران و روسیه حاصل شده، اما باید نسبت به زمان اجرای این توافق‌ها حساس باشیم و با جدیت آن را دنبال کنیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد مخبر عصر روز چهارشنبه (۱۳ مهرماه) در دیدار ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه بر گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید و اظهار کرد: مسیر رشت - آستارا و توسعه همکاری‌های بانکی برای تسهیل فعالیت تجار و بخش خصوصی نقش مؤثری در ارتقای سطح همکاری‌های تهران و مسکو خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازوکار خوبی برای اجرای توافق‌های فی‌مابین فراهم شده است، افزود: برای توسعه همکاری‌های بانکی‌ باید برنامه‌ای دقیق و زمان‌بندی‌شده تدوین و با جدیت آن را پیگیری کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به توافق‌های صورت‌گرفته برای همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی تصریح کرد: توافق‌های بسیار خوبی در بخش انرژی میان ایران و روسیه حاصل شده، اما باید نسبت به زمان اجرای این توافق‌ها حساس باشیم و با جدیت آن را دنبال کنیم تا شاهد اجرای هر پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی باشیم.

ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مدیران بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری روسیه گرد هم آمده‌اند تا با هیئت‌ بلندپایه ایرانی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی مذاکره کنند، از اهتمام جدی مسکو برای اجرای توافق‌ها با تهران خبر داد.

وی با اشاره به تمایل شرکت‌های فعال در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاری و همکاری در ایران اظهار کرد: رئیس‌جمهوری روسیه نیز بر اجرای توافق‌های دو کشور تأکید دارد و تمام توافق‌های گذشته نیز به قوت خود باقی است.

کد خبر 462686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =