پیگیری مذاکرات محیط زیست و صنعت نفت برای کاهش مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در نیمه دوم سال با بحث تراکم آلاینده‌های صنعتی روبه‌رو هستیم، گفت: در این زمینه مکاتبات خوبی با وزیر نفت داشته‌ایم تا بتوانیم نیروگاه‌ها را از مازوت‌سوزی دور کنیم.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی سلاجقه دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای قانون هوای پاک اظهار کرد: امیدواریم اتفاق‌های خوبی در زمینه نزولات جوی رخ دهد، اما واقعیت این است که در نیمه دوم سال با بحث تراکم آلاینده‌های صنعتی مواجه هستیم. در این زمینه مکاتبات خوبی با وزیر نفت داشتیم تا بتوانیم نیروگاه‌ها را از مازوت سوزی دور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان بین پالایشگاه نفت و نیروگاه اصفهان قرارداد تهاتری در حال امضاست تا شاهد مازوت‌سوزی نباشیم، افزود: در شهرستان شازند نیز دنبال این هستیم که بین پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند و نیروگاه تهاتر انجام شود و مازوت‌سوزی را به حداقل برسانیم، این پالایشگاه سوخت با درصد گوگرد پایین تولید می‌کند که به مصرف کشتیرانی و دیگر صنایع می‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در نیروگاه‌های بعثت و منتظرقائم به‌دنبال این هستیم که سوزاندن مازوت را به حداقل برسانیم، از این رو برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

کد خبر 463237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =