فرآورش بیش از ۲ هزار میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای تأسیس این مجموعه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی فرآورش شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش در نشست مشترک با مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نفت و گاز پارس که به مناسبت بیست‌وچهارمین سالروز تأسیس مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد، گفت: از ظرفیت‌ هر دو شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و نفت و گاز پارس به راهبری سازمان منطقه ویژه پارس برای گسترش، رونق و بهبود تولید در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع بهره می‌بریم و منطقه ویژه اکنون در همه حوزه‌های مهم گره‌گشا، همراه و هم‌پا بوده و امیدواریم چراغ روشنی برای فردای بهتر در مسیر تولید پایدار گاز و محصولات جانبی باشد.

>>> بیشتر بخوانید؛

صنعت گازِ دولت سیزدهم و اقدام‌های ماندگار برای توسعه ایران

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

وی افزود: پارسال با اقدام‌های شاخص، انجام حرکات نوآورانه و دانش بومی مدیران و کارکنان مجتمع بیش از ۱۸۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری کشور تزریق شد و امیدواریم امسال نیز با انجام عملیات تعمیرات اساسی موفقیت‌آمیز در پالایشگاه‌های مجتمع، این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه مأموریت اصلی این مجتمع، ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه است، اظهار کرد: کارکنان تلاشگر و متخصص مجتمع با پایبندی به ارزش‌های سازمانی، گام‌های بلندی همسو با این موضوع برداشتند و با مسئولیت‌پذیری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط‌ زیستی، با دستاوردهای درخشان و ارزشمند، به توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و اشتغال جوانان، اهتمام ورزیده و با خودباوری و خوداتکایی، پیشگام در تولید پایدار گاز بوده و به برداشت پایدار از منابع همت گماشته‌اند.

باهوش تصریح کرد: خوراک دریافتی از سکوها پارسال بیش از ۲۱۵ میلیارد مترمکعب بود که این مقدار با تلاش مدیران، کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسید و امید داریم در سایه همدلی و کار گروهی این مسیر درخشان را همسو با عزت و شکوه کشور ادامه دهیم.

براساس این گزارش، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از شرکت‌های فرعی شرکت ملی گاز ایران است که سال ۱۳۷۷ تأسیس و عهده‌دار مسئولیت بهره‌برداری از تأسیسات خشکی فازهای چندگانه میدان گازی پارس جنوبی شد؛ تأسیساتی که طراحی و اجرای آنها را شرکت نفت و گاز پارس از شرکت‌های فرعی نفت ایران انجام داده است. این شرکت با بهره‌گیری از متخصصان جوان به الگو و برند معتبر جهانی دانش فنی در میان همه صنعت کشور تبدیل شده است.

این مجتمع گاز در شهرستان عسلویه و کنگان از شهرستان‌های استان بوشهر در کنار ساحل خلیج فارس در قالب دو سایت صنعتی مستقر شده است و افزون بر خدمات تولید گــاز، با ورود به حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام‌های قابل توجه و مؤثری در بخش فرهنگ، آموزش، سلامت، اشتغال و حمایت از محیط زیست منطقه انجام می‌دهد.

موقعیت پالایشگاه‌های گاز در سایت‌های ۱ و ۲ بوده که در شهرستان‌های عسلویه و کنگان شامل ۲۴ فاز گازی است که فازهای ۱ تا ۱۰ و ۱۵ تا ۲۱ در سایت ۱ (عسلویه) و فازهای ۱۱ تا ۱۴، فاز ۱۹ و فازهای ۲۲ تا  ۲۴ در سایت ۲ (کنگان) قرار دارند.

کد خبر 463358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =