نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در روند تجاری دو کشور تأثیرگذار است

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه را از نشست‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در روند تجاری دو کشور دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌های مشترکی میان ایران و روسیه در حوزه استانداردسازی پروتکل‌های حاکم بر سازمان حفظ نباتات، همچنین سازمان دامپزشکی و سایر سازمان‌هایی که در حوزه صادرات محصولات کشاورزی تعیین‌کننده هستند، امضا می‌شود.

محسن شیراوند در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شانا به روسیه با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم عظیمی از تبادلات تجاری ایران و روسیه را بخش کشاورزی و محصولات آن به خود اختصاص داده است، از این رو حضور وزارت جهاد کشاورزی در این نشست به منظور ارتقای سطح مبادلات، همچنین تنوع‌بخشی آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در گذشته به‌دلیل تفاوت‌هایی که در معیارها و استانداردهای سازمان‌های دو کشور در خصوص محصولات غذایی وجود داشت، اختلال‌هایی در صادرات محصولات کشاورزی ما به روسیه ایجاد شد که با امضای تفاهم‌نامه‌ای درصدد رفع آن هستیم.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه بازارهای صادراتی کشورمان و نقش تأثیرگذار بازار روسیه، در این کمیسیون به این تصمیم رسیدیم که تفاهم‌نامه‌های مشترکی را در حوزه استانداردسازی پروتکل‌های حاکم بر سازمان حفظ نباتات، همچنین سازمان دامپزشکی و سایر سازمان‌هایی که در حوزه صادرات محصولات کشاورزی تعیین‌کننده هستند، امضا کنیم.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از امروز (هشتم آبان‌ماه) تا روز سه‌شنبه (دهم آبان‌ماه) به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد.

در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر 463472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =