حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه افزایش می‌یابد

معاون اداره مطالعات و سازمان‌های بین‌المللی بانک مرکزی با اشاره به مذاکرات گسترده بانک‌های مرکزی ایران و روسیه در گذشته از احتمال نهایی شدن تفاهم‌ها در نشست جاری همکاری‌های اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: امید می‌رود با نهایی شدن تفاهم‌های کنونی شاهد افزایش حجم تجاری دو طرف باشیم.

مهدی پورآزادی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شانا به روسیه با اشاره به اینکه در نشست‌های گذشته سند تفاهم بین بانک‌های مرکزی دو کشور امضا شده بود، اظهار کرد: مسائل در حوزه بانکی به‌طور طبیعی تمامی حوزه‌های اقتصادی دو کشور را پوشش می‌دهد.

وی مهم‌ترین مسئله در دستور کار هیئت ایرانی بانک مرکزی را تفاهم برای مبادله ارزهای ملی دو کشور دانست و گفت: این اتفاق مبارکی است که می‌تواند در افزایش حجم تجاری دو کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

معاون اداره مطالعات و سازمان‌های بین‌المللی بانک مرکزی از دیگر مسائل مهم در این نشست را تعیین سازوکار تسویه تجاری دوجانبه و چندجانبه برشمرد و افزود: همچنین تفاهم برای مسائل مرتبط با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های مالی دو کشور در دستور کار است که با توجه به مذاکرات خوب گذشته و تفاهم‌های خوبی که در این اجلاس در حال نهایی‌شدن است، می‌توان امیدوار بود که از این ظرفیت برای افزایش حجم تجاری دو کشور استفاده کنیم.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از روز گذشته (هشتم آبان‌ماه) آغاز شده و تا روز سه‌شنبه (دهم آبان‌ماه) به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد.

در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر 463491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =