افزایش مقدار فرآورش گاز و تولید گوگرد در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش فرآورش گاز و تولید گوگرد در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا، حسین باغبان با اشاره به نقش پالایشگاه دوم پارس جنوبی در تولید و تأمین گاز شیرین در این مجموعه گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۴۳۹ میلیون مترمکعب تولید گاز شیرین انجام شده که این مقدار در مقایسه با پارسال رشد ۳ درصدی و بیشتر از مقدار تولید تعهد این پالایشگاه بوده و این در حالی است که تعمیرات اساسی پالایشگاه نیز در همین زمان تکمیل شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

ارتش ۱۳ نفره پارس جنوبی برای زمستان آماده شد

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

وی با بیان اینکه پالایشگاه دوم در این بازه زمانی به‌طور میانگین ۵۶.۱۲ میلیون مترمکعب گاز در روز تولید کرده است، افزود: مقدار تولید گوگرد هم فراتر از ۵۹ هزار تن بوده و توانستیم با انجام به‌موقع و منظم تعمیرات دوره‌ای و اقدام‌های مقتضی حدود ۴ درصد بیشتر نسبت به تولید تعهدی این محصول داشته باشیم.

به گفته‌ مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، در تولید میعانات گازی نیز ۱۰ میلیون مترمکعب بوده و با افتتاح واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی قادریم کیفیت این میعانات را تا سطح بسیار بالایی بهبود ببخشیم که این واحد نقش مؤثری در فرآورش و فروش بهتر این محصول و ارزآوری اقتصادی دارد.

باغبان با اشاره به نقش پالایشگاه دوم در تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی تصریح کرد: این پالایشگاه اکنون در کنار وظیفه اصلی خود یعنی تولید گاز شیرین و ارسال به خط سراسری، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم خوراک سه پتروشیمی مستقر در منطقه پارس جنوبی را تأمین  می‌کند.

وی با بیان اینکه گام برداشتن به سمت تولید ۱۰۰ درصدی در کنار مصرف بهینه انرژی بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: پالایشگاه دوم مفتخر است در مدیریت انرژی با اقدام‌های به‌موقع و انجام فرآیندهای مؤثر تندیس مقام سوم و تقدیرنامه از هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی را کسب کند.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت واحد تصفیه پساب پالایشگاه را از دیگر برنامه‌های مهم این پالایشگاه دانست و ادامه داد: استفاده از بخار به جای گاز شیرین در مشعل‌های پالایشگاه، تغلیظ گاز اسیدی، کاهش مشعل‌سوزی و ... از دیگر پروژه‌های مهم و در حال اجرای این پالایشگاه است.

باغبان همچنین وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند به‌منظور پیشبرد اهداف را مهم اعلام و تأکید کرد: در نیمه نخست امسال ۷۲ دوره آموزشی با حدود ۱۷ هزار نفرساعت آموزش برای همه همکاران برگزار شده که نقش آموزش در ارتقای دانش و تعلیم همکاران به‌خوبی ملموس است.

وی با اشاره به انجام منظم و بدون حادثه تعمیرات اساسی در ماه گذشته و قدردانی از همه واحدهای مرتبط یادآور شد: با وجود کاهش قابل توجه روزهای تعمیراتی، مفتخریم اعلام کنیم تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم در نهایت دقت و ظرافت و بدون حادثه خطرناک در یک بازه ۱۳ روزه طبق برنامه‌ریزی انجام شد که ضمن انجام کامل دستورکارهای تعیین‌شده، نقش مؤثر نیروهای تعمیراتی، بهره‌برداری، مهندسی، پشتیبانی و ... بیش از بیش نمایان شد.

کد خبر 463504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =