همه محورهای راهبردی حوزه انرژی بر مبنای فناوری است

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: همه محورهای راهبردی حوزه انرژی بر مبنای فناوری است.

به گزارش شانا به نقل از مؤسسه مطالعات انرژی، محمدصادق جوکار امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) در نشستی به مناسبت روز جهانی مدیریت پروژه با حضور مدیران، مشاوران و کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در محل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ضمن قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند مدیران پروژه‌ها در عرصه انرژی کشور، افزود: همه محورهای راهبردی حوزه انرژی، بر مبنای فناوری بوده و اگر نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد تعیین و نگارش راهبرد در حوزه انرژی باشد، این امر منوط به کنش مدیران و دست‌اندرکاران حوزه مدیریت پروژه‌هاست.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بحث از گردانندگی در حوزه انرژی، مربوط به راهبرد و برنامه اقدام و سیاستگذاری نیست، بلکه باید بتوان در این زمینه، به همت شما بزرگواران در حوزه فناوری و اقدام‌های فناورانه و عملیاتی، امنیت انرژی کشور را محقق ساخت. در گذشته و در بعضی از دوره‌ها این امکان وجود داشت که راهبردهای تعیین‌شده یا سیاست‌ها، دارای ایراداتی باشد، اما اکنون همه شرایط منوط به فعالیت شماست.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تأکید کرد: با توجه به زمستان پیش‌ رو، پیوند بحث انرژی با بحران‌های اجتماعی و امنیتی داخلی و نیز بحث‌های اقتصادی، ممکن است سبب القای ناکارآمدی به جامعه شود و این مسئله می‌تواند به بروز بحران‌های بعدی در کشور منجر شود.

جوکار با اشاره به اینکه محور بحث و امیدواری ۵۶ اندیشکده به‌منظور ضربه وارد ساختن به نظام جمهوری اسلامی بر حوزه انرژی تمرکز یافته است، تأکید کرد: بخش عملیاتی حوزه انرژی نیز اکنون در دست شما بزرگواران است و ضروری است با همت شما از این فضا عبور کنیم.

وی با تشریح برنامه‌های این مؤسسه در حوزه پروژه‌های عملیاتی گفت: مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برنامه‌های راهبردی گوناگونی را در همکاری با شرکت‌های عملیاتی مانند شرکت‌های نفت خزر، مهندسی و توسعه نفت (متن) و نفت مناطق مرکزی پیش رو خواهد داشت، هرچند پیش از این هم همکاری‌هایی با این شرکت‌ها وجود داشته است.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی افزود: در بحث مدیریت پروژه، به اشتراک نگذاشتن تجارب و ناهماهنگی میان شرکت‌هایی که عملکرد آنها به صورت جزیره‌ای است، تبدیل به نقطه آسیب‌پذیر این شرکت‌ها شده است.

جوکار ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در ادوار گذشته با وجود پاره‌ای ضعف‌های ساختاری در مؤسسه گفت: ما در کنار یکدیگر، یک مجموعه هستیم تا امنیت انرژی کشور در چارچوبی همگرا محقق شود و به‌عنوان وظیفه ملی و میهنی خود، از شما که گردانندگان اصلی امنیت انرژی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده هستید، تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 463950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =