وجود بیش از ۱۱۶ هزار مشترک گاز در سیستان و بلوچستان/ توسعه گازرسانی تداوم دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از وجود بیش از ۱۱۶ هزار مشترک گاز طبیعی در این استان خبر داد و تأکید کرد که حرکت پرشتاب گازرسانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

محمدرضا میرشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به گزارش عملکرد گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در نیمه نخست امسال، اظهار کرد: جمعیت کل استان ۲,۷۷۰,۴۲۶ نفر شامل ۱,۳۷۸,۶۵۹ نفر جمعیت شهری و ۱,۳۹۱,۷۶۷ نفر جمعیت روستایی در  ۵۵ شهر و ۱۰۰۷۲ روستا است.

وی ادامه داد: تعداد روستاهای دارای قابلیت گازرسانی سیستان و بلوچستان ۹۰۰ روستاست که از این تعداد گاز به ۲۵ روستا و ۶ شهر (زاهدان، زابل، ایرانشهر، محمدان و بزمان) رسیده و ۱۱۳,۰۵۱ خانوار شهری و ۱,۷۳۱ خانوار روستایی اکنون زیر پوشش گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون ۳۹۹۵ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا و ۲۲۸۹ کیلومتر خط انتقال، گازدار شده است؛ تعداد علمک نصب‌شده ۸۳۱۷۳ و تعداد کل مشترکان گاز طبیعی در سیستان و بلوچستان هم ۱۱۶۷۸۲ است.

میرشکاری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۳,۹۹۷,۰۸۳ میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شده است، گفت: تزریق گاز خط انتقال زاهدان - زابل، تزریق گاز به سیمان سیستان، اجرای بیش از ۳۳۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع  و نصب ۱۵۰۰ انشعاب در استان، پیگیری تعیین‌تکلیف باقی‌مانده شهرها و روستاهای استان با استفاده از ظرفیت استان‌های معین، گازرسانی به جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری، شهرک کارگاهی در شهر زاهدان، مجتمع ۳۹۶ واحدی ارتش و تزریق گاز شهر بزمان با تعداد ۱۳۵۰ خانوار، اقدام‌های انجام‌شده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد: انتخاب شرکت گاز استان به‌عنوان قطب دارایی‌های فیزیکی جنوب شرق کشور، دریافت رتبه یازدهم در حوزه GIS در بین شرکت‌های گاز استانی، ارائه ۲۲ خدمت به‌صورت الکترونیکی از طریق دفاتر پیشخوان دولت، استقرار سیستم مکانیزه امداد در شهر زاهدان، راه‌اندازی سیستم پیامکی و سیستم ارتباط با مشتری CRM و راه‌اندازی فاز یک سیستم قرائت آنی در شهر ایرانشهر از جمله گزارش عملکرد ماست، همچنین مباحث هوشمندسازی، بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی در سال ۱۴۰۱ در دستور کار این شرکت است.

به گزارش شانا، آیین گشایش و کلنگ‌زنی طرح‌های بزرگ گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه (۱۲ آبان‌ماه) با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد این شرکت، مسئولان استانی و منطقه‌ای و نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در دو شهر سراوان و خاش همسو با توسعه گازرسانی و آبادانی در این استان برگزار شد.

کد خبر 463982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =