۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 476104
اتصال نخستین مشترک خانگی شهر خاش به شبکه گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که نخستین مشترک خانگی در شهر خاش از گاز طبیعی بهره‌مند شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری گفت: شهرستان خاش با بهره‌برداری خط انتقال گاز ایرانشهر - خاش آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ از گاز طبیعی بهره‌مند و با تکمیل و تزریق گاز شبکه تغذیه و توزیع شهر خاش، اشتراک‌پذیری در این شهر آغاز شد.

وی ادامه داد: این شهر طبق طراحی‌های انجام‌شده، نیازمند ۳۹۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع بود که به همت شرکت گاز استان فارس به‌عنوان استان معین، پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و از این مقدار، ۲۴۵ کیلومتر به شبکه گاز متصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان افزود: طبق پیش‌بینی، این شهر نیازمند 8 هزار علمک است که تاکنون بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ علمک نصب شده و مابقی در حال اجراست که با تحقق این موضوع، تا پایان شهریورماه امسال، زمینه بهره‌مندی ۱۴ هزار و۵۰۰ مشترک فراهم می‌شود.

میرشکاری با بیان اینکه در کنار گازرسانی به خانه‌ها، گازرسانی به صنایع از جمله سیمان خاش اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: امید است این موهبت الهی افزون بر رونق بخشیدن به کسب و کار صنایع موجود، زمینه‌ساز جذب دیگر صنایع و در پی آن اشتغال‌آفرینی نیز باشد.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون شهروندان خاشی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان مستقر در این شهر، برای اشتراک‌پذیری اقدام کنند.

کد خبر 476104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =