۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
  • کد خبر: 464014
افت بیش از یک دلاری قیمت نفت

قیمت نفت خام در پی کم‌رنگ شدن امیدها برای بازگشت تقاضای چین کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به‌دنبال پافشاری مقام‌های چینی بر رویکرد سخت‌گیرانه مقابله با شیوه ویروس کرونا قیمت نفت  در معاملات روز دوشنبه (۱۶ آبان‌ماه) و در پی آن از بین رفتن امیدها برای احیای تقاضای نفت بزرگ‌ترین کشور واردکننده نفت خام جهان، بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از رسیدن به کمتر از ۹۶ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر بشکه در ساعت ۲ و ۲۷ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۲۰ سنت یا ۱.۲ درصد افت ۹۷ دلار و ۳۷ سنت برای هر بشکه دادو ستد شد.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که در ساعت‌های اولیه معاملات به ۹۰ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه رسیده بود با یک دلار و ۳۷ سنت یا ۱.۵ درصد کاهش به ۹۱ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه رسید.

تینا تنگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز (CMC Markets) در این باره گفت: در پی تأکید مقام‌های چینی بر موضع خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در حالی که موارد ابتلا هم افزایشی بوده است،  قیمت نفت به‌شدت کاهش یافت. این شرایط ممکن است باعث محدودیت‌های بیشتر و تیره شدن چشم‌انداز تقاضا شود.

وی افزود: جهش ارزش دلار آمریکا نیز بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد.

چهار سیاست‌گذار بانک مرکزی آمریکا به‌تازگی اعلام کردند که با توجه به آمارهای مطلوب در حوزه مشاغل، در نشست بعدی به‌منظور بررسی سیاست‌ها، افزایش کمتری را برای نرخ بهره در نظر خواهند گرفت.

قیمت‌های شاخص نفت خام برنت و دبلیو تی‌آی هفته گذشته به‌ترتیب ۲.۹ درصد و ۵.۴ درصد افزایش یافت، زیرا شایعات درباره پایان احتمالی محدودیت‌های سختگیرانه چین برای مقابله با کرونا سبب احیای بازارهای سهام و قیمت کالاها در این کشور آسیایی شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی گفتند: بازار نفت همچنان با نشانه‌هایی از ضعف تقاضای ناشی از قیمت‌های بالا و تضعیف اقتصاد در بازارهای توسعه‌یافته روبه‌روست و تقاضا در اروپا و آمریکا به سطح سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

کد خبر 464014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =