طرح‌های دانش‌بنیان با توجیه اقتصادی در عرصه صنعت پالایش عملیاتی می‌شوند

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان با توجیه اقتصادی در عرصه صنعت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی عملیاتی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا کاظم‌نژاد در نشست تخصصی «رویکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان» در حاشیه نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت با اشاره به اینکه با توجه به نامگذاری سال و منویات مقام معظم رهبری درباره دانش‌بنیان شدن صنعت اظهار کرد: باید فعالیت‌ها و آینده صنعت نفت در کشور را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به سمت اقتصادی‌تر شدن پیش ببریم و تا حد امکان از هدررفت منابع کشور و خام‌فروشی جلوگیری کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم با تأسیس شرکت‌های پتروپالایشی و در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور محصولات خود را به سمت محصولات واسطه‌ای یا محصولاتی با ارزش افزوده بالا ببریم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: در هفته پژوهش با تشکیل کارگروه دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در این زمینه افزایش داده‌ایم. در این هفته از نخستین محصولات و فعالیت‌های پژوهشی شرکت‌های داخلی در حوزه پالایشی که به سرانجام رسیده، رونمایی کردیم.

کاظم‌نژاد با اشاره به حمایت‌های متنوع صنعت نفت از فعالیت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: در بحث حمایت از نوآوری‌ها و فناوری‌های دانش بنیان با توجه به بند (الف) تبصره  ۱۸، تسهیلات ارزان و کم سودی را خواهیم داشت که با توجه به مقدار سود پایین و مبلغ بالای این تسهیلات کمک بسیار خوبی در جهت پیشبرد اهداف دانش‌بنیان خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت‌های صندوق پژوهش و نوآوری صنعت نفت از طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان اظهار کرد: البته برخی از شرکت‌ها متعهدانه و خودجوش در جهت رفع نیازهای صنعت اقدام‌های پژوهشی و فناورانه متعددی را انجام داده‌اند و با توجه به بی‌نیازی آنها از مسائل مالی ما در اموراتی از قبیل تسهیل خدمات اداری و ستادی، همچنین تدارکاتی در کنار آنها خواهیم بود. 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش در ادامه تصریح کرد: تلاش می‌شود طرح‌های پژوهشی با توجیه اقتصادی در عرصه صنعت عملیاتی شود، همچنین در نشریه «فرآیند نو» فرآیندی تعبیه‌ شده که شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه طرح‌های خود به این مجله در باب بازتاب رسانه‌ای هم حمایت شوند.

کد خبر 466080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =