یادواره شهدای صنعت نفت برگزار شد/ ضرورت کار و تلاش شبانه‌روزی در جبهه اقتصادی

یادواره ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت و وزیر شهید محمدجواد تندگویان با حضور سخنگوی سپاه پاسداران و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به میزبانی امور ایثارگران شرکت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت و وزیر شهید محمدجواد تندگویان که روز سه‌شنبه، (۲۹ آذرماه ۱۴۰۱) در سالن شهید بهشتی ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، با بیان اینکه باید راه شهدا را ادامه دهیم، اظهار کرد: آنچه شهدا به ما آموختند این بود که سربلند زندگی کنیم و برای آرمان، اعتقادها، همچنین آرامش مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک راه جدید پیش روی مردم این سرزمین که سال‌ها تحت سیطره ظلم و بی‌عدالتی بودند، قرار داد، اظهار کرد: آن ظرفیت عظیم که امام خمینی (ره) با اتکا به فرهنگ و دین به خدمت گرفت، بیگانگان را از ایران بیرون کرد و اکنون کشوری هستیم که سرنوشت آن بدون دخالت بیگانگان در داخل تعیین می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بخش زیادی از جمعیت ایران رفتار آمریکایی‌ها را در سال‌های پیش از انقلاب ندیده‌اند و متأسفانه نتوانستیم به‌خوبی چهره واقعی آنها را به مردم نشان دهیم، تصریح کرد: در این مسیر اتفاق‌های رسانه‌ای عجیبی رخ داده است و حقایق به‌سرعت فراموش و وارونه جلوه داده می‌شود.

سردار شریف ادامه داد: اتحادیه اروپا در مقطعی گروهک منافقین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، اما این روزها مشاهده می‌کنیم که سران این گروهک جنایتکار با حمایت خارجی، پرچمدار آزادی مردم ایران شده‌اند، اما بدانند مردم ایران چهره رسوای آن‌ا را که با دشمن همراهی کردند برای همیشه در ذهن خود به‌ خاطر سپرده‌اند.

وی در پایان افزود: در همه این سال‌ها افتخارهای زیادی داشتیم و این دستاوردها باید برای مردم منعکس شود، آنچه مردم ما نیز می‌خواهند یک زندگی شرافتمندانه است و همه مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

تلاش شبانه‌روزی در جبهه اقتصادی 

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز اگر دوام است همه را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، گفت: همه ما باور داریم اگر انقلاب اسلامی و ایران عزیز پابرجا ایستاده است به‌دلیل این شهدای عزیز است که ما را بیمه کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر قیام امام حسین (ع) جاودان ماند یک دلیل این است که تمام اهداف و آرمان آنها خداوند متعال بوده است، ادامه داد: ما مسئولان نیز باید تمام نیت و اعمال خود را معطوف به رضای خداوند قرار دهیم و در مسیر خدمت به مردم لحظه‌ای کوتاهی نکنیم.

معاون وزیر نفت با ذکر خاطراتی از پدر شهید تندگویان ادامه داد: شهدا زنده هستند و وقتی کسی زنده باشد در وجود ما جاری و همیشه ماندگار است.

خجسته مهر تأکید کرد: در روزهای دفاع مقدس در جبهه نظامی و امروز در جبهه اقتصادی باید برای رضای خداوند کار و تلاش کنیم و آرامش را برای مردم ایران عزیز به ارمغان بیاوریم.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، خدمت در صنعت نفت عبادت و تولید، جهاد است، افزود: امیدوارم همه ما بتوانیم در جبهه اقتصادی موفق عمل کنیم و اگر امروز به توفیق الهی خدمات خوبی شکل گرفته از خدای متعال خواهانم این دستاوردها مستمر باشد و طبق ابلاغ رهبری در برنامه هفتم توسعه، صنعت نفت، پیشران و پیشرو باشد.

در این مقطع تاریخی باید مجاهدانه کار کنیم

عبدالحسین بیات، رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا اهتمام ویژه داشته باشیم، گفت: در این مقطع تاریخی باید مجاهدانه پای کار تولید و توسعه کشور باشیم و مسئولیت خود را به‌خوبی ایفا کنیم.

وی با اشاره به مأموریت صندوق‌های بازنشستگی نفت گفت: شرافتمندانه زندگی کردن یک بازنشسته، اثر خوبی بر کارکنان ما می‌گذارد و اگر شاغل ما با روحیه باشد، صنعت نفت ما نیز با روحیه خواهد بود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی افزود: در حوزه اقتصاد، فرزندان صنعت نفت توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند. به گفته مقام معظم رهبری، تمام کارهای صنعت نفت عین جهاد است و در این مسیر از خداوند می‌خواهم به همه ما توفیق دهد تا مأموریت خود را به‌خوبی انجام دهیم.

طاهره کاظمی‌کیا، رئیس امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم ضمن بیان اقدام‌های این امور برای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران، از حضور سخنگوی سپاه پاسداران، معاونان وزیر و مدیران ارشد وزارت نفت برای زنده نگه داشتن یاد شهدای صنعت نفت قدردانی کرد.

وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار کرد: امروز مصادف است با سالگرد رجعت پیکر پاک و مطهر شهید محمدجواد تندگویان و ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت که اخیراً با شهادت سه تن از جانبازان معزز به ۱۰۵۸ شهید افزایش یافته است.

دبیر ستاد امور ایثارگران صنعت نفت ادامه داد: امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا و رشادت‌های این عزیزان است، از این رو سوگند یاد می‌کنیم که رهرو صدیقی برای آرمان‌های امام راحل و پاسدار خون شهدا باشیم.

کاظمی‌کیا افزود: این انقلاب حاصل قطره قطره خون شهدا و چکه چکه اشک‌های فرزندانی است که در فراق این عزیزان ریخته شده، این انقلاب به آسانی به‌دست نیامده، بنابراین هریک از ما وظیفه داریم تا در حفظ قداست این نظام و حفظ ارزش‌های آن و آرمان‌های بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

به گفته وی، استمرار برگزاری همایش‌ها و مراسم تجلیل از عزیزان ایثارگر می‌تواند در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا نقش بسزایی داشته باشد. 

در پایان یادواره شهدای صنعت نفت و شهید محمدجواد تندگویان، حاضران در مراسم با حضور در مزار شهدای گمنام وزارت نفت با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

کد خبر 466417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =