صرفه‌جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی گاز در خراسان رضوی طی ۵ روز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشارکت مردم استان در پویش هر خانه یک اتاق گرم سبب شد طی پنج روز گذشته ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در استان صرفه‌جویی شده تا حداقل فشار گاز در ایستگاه ورودی شهر تربت‌جام تأمین شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری امروز (سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه) با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات وصل گاز در بخش‌هایی از شهرستان تربت‌جام از روز دوشنبه (۲۶ دی‌ماه) با حضور چند گروه امدادی آغاز و پیش از ظهر امروز پایان یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به مسائل ایمنی شهروندان باید در هنگام وصل گاز در منزل باشند، افزود: از مشترکانی که به‌دلیل حضور نداشتن در منزل در زمان مراجعه امدادگران گاز آنها وصل نشده است تقاضا می‌کنیم به محض حضور در منزل با شماره ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: مشارکت مردم استان در پویش هر خانه یک اتاق گرم سبب شد طی پنج روز گذشته ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در استان صرفه‌جویی و حداقل فشار گاز در ایستگاه ورودی شهر تربت‌جام تأمین شود.

افتخاری از همراهی مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» نیز تشکر و قدردانی کرد و گفت: مشارکت فعلانه و اثربخش مردم استان سبب شد هم‌اکنون این پویش تبدیل به یک طرح ملی شود.

وی اعلام کرد: خراسان رضوی در زمستان سال‌های ۸۶ و ۹۲ نیز سابقه تجربه مشابه را داشته است، با این تفاوت که در آن دوران حتی یک کارشناس نیز از مرکز برای بررسی موضوع اعزام نشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: این درحالی است که در چالش کنونی افزون بر حضور رئیس‌جمهوری در ستاد شرکت ملی گاز ایران و ارتباط زنده و مستقیم با استان خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان و وزیر نفت به‌عنوان عالی‌ترین مقام وزارت نفت در محل شهرستان تربت‌جام حاضر شدند و دستورهای حمایتی و فوری را صادر کردند. حضور میدانی استاندار و وزیر نفت قوت قلب بسیار خوبی برای کارکنان صنعت گاز استان شد.

افتخاری گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ماندگاری جبهه هوای سرد تا دو هفته آینده از مردم تقاضا می‌کنیم برای تقویت شبکه گازرسانی و بازگشت به شرایط عادی حداقل مصرف گاز را انجام دهند.

کد خبر 467579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =