برپایی غرفه صنعت نفت در نمایشگاه نخستین کنگره زنان تأثیرگذار

غرفه صنعت نفت در نمایشگاه نخستین کنگره زنان تأثیرگذار به همت امور زنان و خانواده وزارت با هدف معرفی دستاوردهای پژوهشی و دانش‌بنیان بانوان اثرگذار در این صنعت برپا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایشگاه دستاوردهای زنان مؤثر ایرانی ذیل نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار صبح روز پنجشنبه (۲۹ دی‌ماه) آغاز به‌کار کرد.

در این نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین ایرانی در حوزه‌های مختلفی نظیر برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری و تکنولوژی، مراکز نوآوری شتاب‌دهی و مشاغل خانگی به نمایش گذاشته شده است.

در همین راستا ۹۰۰ زن مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شده‌اند که از میان آنها ۱۰۰ نفر به‌عنوان برترین‌ها در حیطه علمی و فناوری برگزیده و سرانجام ۵۰ نفر برتر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

دستاوردهای بانوان صنعت نفت در غرفه وزارت نفت که به همت امور زنان و خانواده وزارت نفت و با هدف معرفی دستاوردهای پژوهشی و دانش بنیان بانوان اثرگذار در این صنعت برپا شده است، ارائه شد.

زینب قیصری، مشاور امور زنان و خانواده وزارت نفت در حاشیه این رویداد با بیان اینکه در صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بیش از ۱۱ هزار زن متخصص در حوزه‌های مختلف مهندسی، پژوهشی و فناوری در بخش‌های مختلف بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی در حال فعالیت و تلاش هستند، گفت: محصولات و تجهیزات عرضه‌شده در این نمایشگاه با توجه به محدودیت‌های موجود از جمله حجیم و سنگین بودن این تجهیزات، تنها گوشه‌ای از دستاوردهای بانوان این صنعت است.

وی افزود: بانوان وزارت نفت در تأمین انرژی کشور، بومی‌سازی لایسنس‌ها، بهینه‌سازی فرآیندها و تولید کاتالیست‌ها و غیره نقشی بسزا داشتند و نقش آنها در مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از خام‌فروشی غیرقابل انکار است.

قیصری تصریح کرد: برگزاری این کنگره را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ادامه این کنگره در سال‌های آینده به ارتقای بیش از پیش جایگاه زنان ایرانی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کمک کند.

مهمانانی از ۲۸ کشور دنیا از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و ...  به‌عنوان  شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی  بانوان تأثیرگذار از این نمایشگاه بازدید کردند و در میان مدعوین خارجی، نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاه‌ها و رؤسای انجمن‌های ۲۸ کشور حضور دارند؛ از این رو نمایشگاه یادشده موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط اقتصادی بین ایران و دیگر کشورهاست.

نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار هم روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار از کشورهای چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، ارمنستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، سوریه، لبنان و روسیه بیشتر در مقام‌های سطح بالا در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد خبر 467606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =