گازرسانی پایدار در منفی ۱۵ درجه/ «البرز» بهار ۱۴۰۲ استان سبز گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با تأکید بر گازرسانی پایدار به شهرها و روستاهای این استان در زمستان سرد امسال، اعلام کرد که البرز تا بهار سال ۱۴۰۲ استان سبز گازرسانی می‌شود.

سیدرضا غفاریان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه از ۳۰۰ روستایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای گازرسانی در برنامه بوده، تاکنون ۱۷۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل شده است، اظهار کرد: گازرسانی به ۱۳۰ روستای دیگر  در دستور کار قرار دارد که بخش سخت کار پروژه‌های بخش روستای طالقان و گچسر و جاده چالوس است، تنها شهر باقی‌مانده هم شهر آسارا است.

>>> ببینید؛

گازرسانی پایدار در روستاهای استان البرز

گام‌های پایانی برای سبز شدنِ استان البرز

گازرسانی پایدار در منفی ۱۵ درجه/ «البرز» بهار ۱۴۰۲ استان سبز گازرسانی می‌شود

سال به‌یادماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها

وی با بیان اینکه در شرکت گاز استان البرز امسال را با عنوان «سال به یادماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها» نام‌گذاری کردیم، افزود: ابتدای امسال  با همه همکاران تعهد کردیم که امسال کاری ویژه انجام دهیم، همچنین پیمانکارانمان را پای کار آوردیم و برای کل کار باقی مانده استان برنامه‌ریزی کردیم که تعهد باقی مانده در ۱۸ ماه (تا شهریورماه سال ۱۴۰۲) تکمیل شود و این اتفاق نمی‌افتاد مگر اینکه بتوانیم تمهیدهای خاصی برای این کار پیش‌بینی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از تأمین کالاها برای تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده در زمان مناسب خبر داد و گفت: برای اینکه اگر یک وقتی نرخ ارز تغییر کند و پیمانکاران به مشکل برنخورند، کل کالا را تهیه کردیم و به سمت پیمان‌سپاری رفتیم، تجربه دوستان را به‌کار بستیم و به جای یک یا دو پیمانکار، ۱۶ پیمانکار جداگانه را از طریق پیمان‌سپاری انتخاب کردیم.

گازرسانی پایدار در منفی ۱۵ درجه/ «البرز» بهار ۱۴۰۲ استان سبز گازرسانی می‌شود

البرز زودتر از موعد مقرر استان سبز می‌شود

غفاریان با تأکید بر اینکه چنین اقدامی بسیار مطلوب بود، تصریح کرد: این کار سبب شد هم رقابت میان پیمانکاران ایجاد شود و هم توانستیم توان جداگانه‌ای را به‌کار بندیم و این ۱۶ پیمانکار قوی و توانمند کار را آغاز کردند و با وجود اینکه طبق مقررات پیمانی به‌طور معمول تکمیل پروژه‌های مقداری تأخیر می‌خورد اما افزون بر اینکه تا شهریور ماه ۱۴۰۲ تأخیر نخواهیم داشت، این نوید را به مردم می‌دهیم که تا بهار ۱۴۰۲ خانه‌های این روستاییان از نعمت گاز برخوردار و پروژه‌های باقی‌مانده تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با وجود برودت هوا به ویژه در منطقه طالقان و مناطق کوهستانی البرز از آذرماه تا پایان فروردین‌ماه تعطیل نمی‌شوند، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم بتوانیم این نعمت گرمابخش را هرچه زودتر به خانه‌های مردم برسانیم.

گازرسانی پایدار در منفی ۱۵ درجه/ «البرز» بهار ۱۴۰۲ استان سبز گازرسانی می‌شود

پایداری جریان گاز بدون قطعی در بخش خانگی

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز همچنین با اشاره به دمای تا منفی ۱۵ درجه در برخی مناطق استان البرز طی روزهای اخیر اعلام کرد: الحمدالله در استان البرز و در بخش خانگی هیچ قطعی و افت فشار نداشتیم.

غفاریان ادامه داد: سیاست شرکت ملی گاز ایران این است که جریان گاز بخش خانگی پایدار باشد، در زمان سرما هم ما محدودیت‌هایی در بخش صنایع ایجاد می‌کنیم تا گاز بخش خانگی مشکلی نداشته باشد و مشکلی هم نداشتیم.

گازرسانی پایدار در منفی ۱۵ درجه/ «البرز» بهار ۱۴۰۲ استان سبز گازرسانی می‌شود

خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته

وی درباره اقدام‌های انجام‌شده شرکت گاز استان البرز همسو با پایداری جریان گاز گفت: شبکه‌های گاز شهری و روستایی در  استان البرز به‌طور مستمر و با بازدیدهای دوره‌ای هیچ مشکلی ندارد و همکاران ما در امداد گاز ۲۴ به طور ساعته در همه شهرها و روستاهای استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز یادآور شد: در پایان از همه مردم تقاضامندم با صرفه‌جویی در مصرف گاز این نعمت خدادی را که برای ساختن است و نه فقط برای سوختن حفظ کنند، زیرا تنها یکی از کمترین ارزش‌های گاز طبیعی آتش زدن و گرم شدن است و می‌تواند تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی شود، در صنایع پرمصرف مانند سیمان و فولاد  ارزآوری داشته باشد و ... که ان‌شاءالله بتوانیم با بهینه مصرف کردن گاز، آن را برای خود و نسل آینده صیانت کنیم.

کد خبر 467689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =