خارک مرکز ثقل صادرات نفت و قطب انرژی و اقتصاد کشور است

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جزیره خارک را مرکز ثقل صادرات نفت و قطب انرژی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در رأس هیئتی از فرماندهان نظامی و امنیتی با همراهی عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، روز شنبه (هشتم بهمن‌ماه) از تأسیسات صنعت نفت در جزیره خارک بازدید کرد.

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارک، در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از شرکت گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با هدف پشتیبانی و کمک بـه تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور، توانسته است مأموریت خود در پنج منطقه عملیاتی خارک، شمال، پـارس‌جنوبی، ماهشهر و جاسک را بر اساس سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با رعایت الزام‌ها و استانداردهای کیفیت، سلامت و ایمنی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: امروزه پدافند غیرعامل، یک نگاه جدید به تهدیدهای حیات بشری و روشی به تناسب صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله با پیشگیری در برابر انواع تهدیدها تلقی می‌شود و بستری مهم و بااهمیت در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه به شمار می‌آید و می‌تواند به‌عنوان یک نیاز ضروری و مقوله مستمر و دائمی موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی شود.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارک افزود: اهمیت پدافند غیرعامل در جزیره خارک با توجه به وجود تأسیسات حیاتی شرکت‌های نفتی دوچندان است و این مهم به‌عنوان یکی از ضرورت‌های جزیره خارک‌، باید همواره مورد توجه ویژه همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و اهالی شریف خارک باشد.

اسدروز همچنین گزارشی از مأموریت، فعالیت‌های عملیاتی انجام‌شده در شرایط تحریم، تولید داخل تجهیزات و ناوگان دریایی شرکت ارائه کرد.

عظیم شیراوند، رئیس سازمان حراست صنعت نفت، ضمن خیرمقدم حضور امیر نصیرزاده و هیئت همراه اظهار کرد: با عنایت به تأکیدهای مقام عالی وزارت نفت دربارره حفظ دارایی‌های راهبردی صنعت نفت، آغاز نهضت تقویت امنیت‌بخشی در تأسیسات صنعت نفت از پایانه نفتی خارک که اهمیت فوق‌العاده و حساس دارد، شروع شده است.

وی افزود: جزیره خارک گلوگاه اقتصادی و صادرات نفت کشور به‌عنوان یکی از نخستین مناطق راهبردی و حساس صنعت نفت است.

رئیس سازمان حراست صنعت نفت ادامه داد: این بازدید میدانی مقام‌های امنیتی کشور به‌همراه همکاران صنعت نفت فرصت مناسبی برای تبادل نظر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات لازم در حوزه ارتقای امنیت است.

امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در جریان این بازدید گفت: جزیره خارک به‌عنوان مرکز ثقل صادرات کشور و قطب انرژی و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران یکی از نقاط راهبردی جهان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: خارک به‌عنوان پایانه صادرات نفت ایران در دفاع مقدس بارها مورد هجوم حملات سنگین دشمنان قرار گرفت، اما با استقامت و پایداری نیروهای مسلح، کارکنان صنعت نفت و مردم استوار ماند و لقب مقاومت و پایداری به‌خود گرفت.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: جزیره خارک از لحاظ راهبردی و با توجه به اینکه ۹۳ درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود دارای اهمیت فراوانی در بحث ایمنی و پدافند غیرعامل است.

در ادامه با توجه به اهمیت جزیره خارک در نشستی با حضور فرماندهان نظامی، مدیران و رؤسای شرکت‌های نفتی مباحث مربوط به حوزه به پدافند غیرعامل به بحث و بررسی گذاشته شد.

کد خبر 468176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =