پیشرفت صنعت نفت با کاهش بروکراسی اداری

استاندار خوزستان گفت: از مسئولان صنعت نفت تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت این صنعت، بروکراسی اداری را کم و بخشی از آن را به مناطق نفت‌خیز تفویض کنند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه‌سازی باشیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علی‌اکبر حسینی محراب صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه) در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه نفت و صنعت رابطه تنگاتنگی با هم دارند و در کنار یکدیگر تعریف می‌شوند، گفت: خوزستان در گذشته از نعمت نفت برخوردار بود، اما صنعت نداشت و زمانی که شما صنعتگران نفت و یارانتان به میدان آمدید ما صاحب صنعت شدیم.

وی افزود: در قطعات و تجهیزات نفتی ما همیشه با یک مافیا روبه‌رو بودیم و آن مرتبطان شرکت‌های چندملیتی بودند که شبکه‌ای ایجاد می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار ملی و داخلی انجام شود، اما تولید داخلی شد و شرکت‌های داخلی یکی پس از دیگری با این زنجیره جنگیدند و تحولی ایجاد شد.

استاندار خوزستان عمل انقلابی و روحیه جهادی را عامل موفقیت در صنعت نفت اعلام و اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید داشتند که روحیه جهادی جهادگران عامل پیروزی و سربلندی آنهاست و ما مصداق عینی این را در صنعت نفت مشاهده می‌کنیم‌.

حسینی محراب افزود: اگر در حوزه نفت، حفاری و پتروشیمی مقایسه تطبیقی بین زمانی که قطعه نمی‌ساختیم و واردکننده بودیم با پس از زمانی که سخت‌افزار را تولید کردیم داشته باشیم متوجه تفاوت آشکار قیمت‌ها خواهیم بود.

وی همچنین خطاب به مسئولان صنعت نفت گفت: از مسئولان این صنعت تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت این صنعت، بروکراسی اداری را کم کنند و بخشی از آن را به مناطق نفت‌خیز تفویض کنند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه‌سازی باشیم.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به افزایش خیره‌کننده حضور شرکت‌های داخلی که به تقویت توان صنعت نفت منجر می‌شود، اظهار کرد: لازم است از شرکت‌هایی که به کمک صنعت نفت آمده‌اند تا توان این صنعت را تقویت کنند، تشکر کنیم، هم‌اکنون شرکت‌های خارجی حضور ندارند و شما تولیدکنندگان ملی هستید که سربلندی ایران را رقم می‌زنید.

حسینی محراب خطاب به شرکت‌های سازنده داخلی گفت: ما با کل قوا در کنارتان هستیم، برای اینکه تولید صیانتی داشته باشیم و بازارهایی را که همیشه در اختیار جمهوری اسلامی بوده حفط کنیم.

وی گفت: در شرایط فعلی قوی‌ترین درآمدهای ارزی کشور مربوط به صنایع نفت و پتروشیمی است و به لطف خداوند ذخایر ارزی کشور پشتوانه بالا و قابل قبولی دارد، در زمینه صادرات مشکلی نداریم و این امکانی است که قطعه‌سازان می‌تواند از ارز حاصل از صادرات استفاده کنند. با آغوش باز همه دوستانی را که در این زمینه فعالیت می‌کنند پذیرا هستیم، موانع را کاهش می‌دهیم و زمینه همکاری را فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 468634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =