قدردانی استاندار خوزستان از عملکرد اروندان برای عمل به تعهدهای مسئولیت‌ اجتماعی

استاندار خوزستان از عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان برای افزایش تولید نفت و عمل به تعهدهای مسئولیت‌ اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی مدیرعامل و جمعی از مدیران و رؤسای شرکت نفت و گاز اروندان به‌ مناسبت جمع‌بندی اقدام‌های انجام‌شده در هفته دولت و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد یک ساله این شرکت در دولت سیزدهم، روز شنبه (۱۲ شهریورماه) با صادق خلیلیان، استاندار خوزستان دیدار کردند.

در این نشست مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گزارشی از عملکرد این شرکت در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه افزایش ظرفیت تولید، صرفه‌جویی ۷۰۰ هزار دلاری در یکی از میدان‌ها، نگاه و رویکرد به شرکت‌های دانش‌بنیان، رونمایی از پایلوت طرح سبک‌سازی نفت سنگین، مقبولیت و تأیید عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ شرکت، به‌کارگیری نیروهای بومی و توجه و عمل به مسئولیت‌اجتماعی این شرکت نسبت به مردم شریف استان و حوزه تأسیسات شرکت، همچون کمک‌رسانی‌ها در تنش آبی تابستان امسال روستاهای غرب کارون (اختصاص ۴۶۵ سرویس تانکر آب ۲۸ هزار لیتری و توزیع اقلام آب‌رسانی و...)، امدادرسانی به زلزله‌زدگان اندیکا و فعالیت‌های گسترده انجام‌شده در حادثه ساختمان متروپل آبادان و... ارائه کرد.

کمک به شبکه توزیع برق اهواز برای حل مشکل ناپایداری برق روستاهای بخش اسماعیلیه، توزیع بسته‌های نوشت‌افزار دانش‌آموزان در مناطق محروم، همکاری در موضوع استقبال و پشتیبانی از کاروان‌های راهیان‌نور و برپایی موکب اربعین در مرز شلمچه از دیگر موارد مطرح‌شده با استاندار خوزستان بود.

در این نشست استاندار خوزستان، ضمن تشکر و قدردانی از اقدام‌های این شرکت در موضوع تولید نفت و توجه به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و مردم منطقه اذعان کرد: برداشت صیانتی از ذخایر نفت میدان‌های مشترک در اولویت اصلی دولت و وزارت نفت است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که کار شرکت نفت و گاز اروندان درباره افزایش ظرفیت تولید موضوعی مهم است، اظهار کرد: این اقدام شاخص در شرکت نفت و گاز اروندان می‌تواند تولید و فروش نفت کشور را در صورت حصول به توافق پیش روی برجام افزایش دهد که امیدواریم فروش نفت کشور به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز برسد.

استاندار خوزستان افزود: به‌طور قطع فروش و تولید نفت بالا اهرم و ابزاری قوی برای تیم مذاکره‌کننده در برجام، امور دیپلماسی کشور به‌منظور مذاکره و چانه‌زنی سیاسی و اقتصادی خواهد بود و منافع ملت و کشور را به‌همراه خواهد داشت.

خلیلیان در ادامه گفت: امیدواریم روزی شاهد این باشیم به‌جای فروش نفت‌ خام، تولیدات با ارزش افزوده بالا به زنجیره ارزش نفت اضافه شود که سبب ارزآوری و صرفه اقتصادی حداکثری کشور خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از کاهش سوزاندن گازهای همراه نفت در مشعل‌های دارخوین که با یک ابتکار مدیریتی در این دولت همراه بود، افزود: به‌طور قطع راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ تا سال آینده بحث گازسوی در مشعل‌های در میدان‌های غرب کارون و این شرکت را حل خواهد کرد و با استفاده بهینه از این گازها که سرمایه ملی است، محصول‌های با ارزش افزوده بالاتر تولید و خوراک پتروشیمی‌ها فراهم می‌شود.

کد خبر 461661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =