افزایش توان عملیاتی پایانه‌های نفتی ایران با تعمیرات اساسی تأسیسات و زیرساخت‌های حیاتی

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: تعمیرات اساسی زیرساخت‌های حیاتی این شرکت همسو با تقویت توان عملیاتی در دستور کار مستمر خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در بازدید از اسکله شرقی پایانه نفتی خارک از آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی محورهای ۱۹ تا ۴۵ اسکله شرقی پایانه خارک و واگذاری آن به پیمانکار با اعتبار حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: توان صادراتی نفت خام و فرآورده‌های نفتی با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌موقع است که با توجه به مأموریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی باید همواره در دستور کار باشد.

فرزاد جهانگیری، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نیز در این‌ باره گفت: این پروژه شامل تأمین و ساخت مقاطع فولادی برای بازسازی المان‌های اصلی اسکله است که مشتمل بر تیرهای اصلی، تیرهای طولی، بادبندها، تودلی‌های فرسوده برشکاری و تعویض است. این پروژه برای تعمیر مسیرهای دسترسی در بخش ساحل و دریا و نصب غلاف‌های شش گوش روی پایل‌ها به وزن تقریبی ۶۰ تن است تا ضامن سلامت پایه‌ها در این ناحیه شود.

وی افزود: مقادیر رنگ و بلاست در این نواحی معادل ۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع و در سه بخش جزر و مد، ناحیه بالای خط پاشش  above taidal و بالای سطح تردد رنگ‌آمیزی می‌شود، تمامی لوله‌های آب آتش‌نشانی و فوم و آب‌شیرین به‌طول تقریبی ۲۹۰ متر لوله با قطر 10 اینچ و 300 متر با سایز ۶ اینچ و ۱۴۰ متر با سایز ۲ اینچ، همچنین تمامی سینی کابل‌ها و بولاردهای بندگیر تعویض خواهند شد.

 سیدمحمد جواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک نیز بیان کرد: جزیره خارک به لحاظ دارا بودن ذخایر راهبردی و انجام عملیات دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور، همچنین وجود تأسیسات حیاتی صنعت نفت جایگاه بالایی دارد.

وی در ادامه گزارشی از وضع پروژه‌های پایانه نفتی خارک از جمله پروژه حفاظت کاتدی اسکله‌ها، وضع پیمانکاران شاغل در اسکله‌ها، تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات و... اشاره و تأکید کرد: با وجود اینکه کشور و صنعت نفت دچار تحریم بین‌المللی است، کارکنان شرکت به‌صورت جهادی برای انجام مأموریت‌ها تلاش می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند.

شایان ذکر است در ادامه در نشستی تخصصی، به‌منظور کمک به چابک‌سازی، بهسازی، نوسازی، عملیاتی کردن فرآیندها و شتاب گرفتن در اجرای پروژه‌ها مهم‌ترین برنامه‌ها، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه مهندسی و ساختمان شرکت بررسی شد.

کد خبر 468846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =