ملت بزرگ ایران پروژه تحریم‌های دشمن را خنثی کرد/ موفقیت در تولید و صادرات نفت

رئیس‌جمهوری در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ملت بزرگ ایران پروژه تحریم‌های دشمن را خنثی کرد و در عرصه علم و فناوری متوقف نشد و در تولید و صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی و مثبت کردن تراز تجاری موفق شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی پیش ازظهر امروز (شنبه، ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱) در راهپیمایی گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه امروز، روز پیروزی حق بر باطل، مستضعفان بر مستکبران، انفجار نور و تحقق معجزه قرن است گفت: ۲۲ بهمن روز تحقق خواست مجاهدان، علما، شهدا، صلحا و همه کسانی است که در طول تاریخ امید برپایی نظامی به نام دین همواره در دل آن‌ها بود و در این راه بسیار تلاش کردند.

وی همچنین ۲۲ بهمن را روز پایان استبداد و وابستگی، آغاز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران و به ثمر نشستن روشنگری‌ها و هدایت‌های امام راحل و عظیم‌الشان در مسیر پایان سلطه سلطه‌گران بر ایران عزیز و بسیار مبارک دانست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز جلوه انسجام ملی، وحدت، یکپارچگی، حماسه و حضور مردم در هر کوی و برزن است، افزود:‌ امروز مردم در صدها شهر و هزاران روستا در میدان حاضر شدند که نه فقط رأی که بالاتر از رأی، با امام راحل، رهبری معظم انقلاب اسلامی، شهدا و آرمان‌های بلند شکوهمند اسلامی عهد ببندند، این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رأی است، در نگاه دینی ما کسانی که عهد می‌بندند فقط رأی نمی‌دهند، بلکه همواره پای این رأی و عهد و پیمان هستند.

رئیسی اظهار کرد: امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا، مجاهدان و کسانی که ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم، بلکه آمدیم تا افزون بر تجلیل از فجرآفرینان ۵۷، بگوییم که در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، یکبار دیگر با حضور مردم، شکست دشمنان و پیروزی جبهه انقلاب رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه این یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است، تصریح کرد:‌ ببینید در این یکسال دشمنان چه فتنه و توطئه‌هایی کردند، اما ملت سرفراز ایران، زنان و مردان تاریخ‌ساز چگونه با شناسایی دست پلید دشمن، در صحنه حاضر شده و خوش درخشیدند، به‌نحوی که یکبار دیگر در تاریخ انقلاب مردم دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حاصل حکومت ستم‌شاهی پهلوی که روی کار آمدن و بقای آن با کودتا بود، چیزی جز عقب‌ماندگی و ذلت این کشور و ملت در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر نبود، تصریح کرد: رژیم پهلوی برخلاف اصول مشروطه و خواست ملت با کودتا روی کار آمد و به این کشور خیانت کرد، این رژیم به همه داشته‌های کشور و به ظرفیت‌های عظیم آن بی‌توجه بود و فقط به‌دنبال این بود کاری کند که باعث خشنودی آمریکا و نظام سلطه شود.

انقلاب اسلامی پایان ذلت و آغاز عزت‌مداری ملت ایران بود

رئیسی با اشاره به اینکه برخی به‌دنبال آن هستند تا چهره رژیم دست‌نشانده پهلوی را تطهیر کنند، اما رهبری معظم انقلاب اسلامی به مجاهدان عرصه تبیین فرمان دادند زشتی‌ها، پلیدی‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی را که آن رژیم برای ایران ایجاد کرد، برای همگان روشن کنند، گفت: انقلاب اسلامی پایان ذلت و آغاز عزت‌مداری ملت ایران بود.

وی افزود: اولین دستاورد انقلاب اسلامی اعتماد به‌نفس و به داشته‌های داخلی و تکیه بر فرهنگ «ما می‌توانیم» بود. در این ۴۴ سال معلوم شد ملت ایران خیلی توانمند است و ظرفیت‌های بسیاری دارد که آثار و برکات این «می‌توانیم» و این استقلال و شعار «نه شرقی نه غربی» باعث عصبانیت دشمن شده است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به کارهای بزرگ و دستاوردهای درخشان کشور که به دست جوانان در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، دفاعی، سلامت، پزشکی و دیگر عرصه‌ها حاصل شده است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها در منطقه جایگاه اول و در جهان جایگاه‌های برتر را در اختیار دارد، جایگاه امروز ما با زمان رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست که این حاصل خودباوری و توکل ملت ایران به خداست.

رئیسی تصریح کرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های متعددی را پشت سر گذاشت که جنگ تحمیلی هشت ساله و ترورهای منافقین که ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه و بسیاری از مسئولان و ائمه جمعه را در ایران به شهادت رساندند، بخشی از این توطئه‌ها بود. اما در مقابل آمریکایی‌ها منافقین را از لیست سیاه گروه‌های تروریستی خارج می‌کنند و به او میدان می‌دهند، این مایه ننگ آمریکا است.

انقلاب اسلامی ساختار قدرت را در شرق و غرب دچار چالش کرد

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ساخت قدرت را در شرق و غرب دچار چالش کرد، گفت: دشمنان بعد از جنگ نظامی و شکستی که خوردند، به‌دنبال آن رفتند تا با تحریم و تهدید به ملت ایران فشار بیاورند و سیاست فشار حداکثری را اعلام کردند، اما مقاومت شما ملت باعث شد دشمن در این عرصه و در این پروژه نیز شکست بخورد، به‌نحوی که خود اعلام کردند، سیاست فشار حداکثری مفتضحانه شکست خورده است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: دشمن وقتی دید ملت بزرگ ایران پروژه تحریم‌های آنها را خنثی کرد و در عرصه علم و فناوری و تولید متوقف نشد و در تولید و صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی و نیز مثبت کردن تراز تجاری موفق شد و شاخص‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه ثابت کشور رشد پیدا کرد و کشور دارای نشاط و مشارکت اجتماعی است، یک توطئه دیگر طراحی کرد و پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زد.

رئیسی گفت: دشمنان تصور می‌کردند با پروژه آشوب و اغتشاش می‌توانند کشور را دچار توقف کنند و لذا یک جنگ ترکیبی به راه انداختند، غافل از اینکه ملت ایران آن‌ها و ترفندهایشان را می‌شناسد، وقتی آنها سخن از زندگی می‌گویند، مردم نگاه می‌کنند ببینند آیا حضور آمریکایی‌ها در افغانستان، عراق و لبنان و سوریه زندگی‌بخش بود؟ نگاه می‌کنند که آنها کجای عالم زندگی را به مردم هدیه کردند که امروز دلسوز مردم ایران باشند این انسان‌های پلید.

وی با بیان اینکه شما می‌خواهید انسجام ملی ما را هدف قرار دهید، افزود: به دشمنان می‌گویم اگر می‌خواهید از ملت ایران سخن بگویید و مدعی بیان سخن و نظر ملت ایران هستید، این مردمی که امروز اینجا تجمع کرده‌اند، ملت بزرگ ایران هستند.

جمهوری اسلامی در عرصه حقوق بشر، حقوق زنان و مسئله هسته‌ای در جایگاه مدعی و دشمنان در جایگاه متهم هستند

رئیس‌جمهوری با اشاره به ادعای دشمنان انقلاب اسلامی درباره حقوق زنان اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما آزادند و امروز حضور زنان در دانشگاه‌ها به‌عنوان هیئت علمی، استاد و دانشجو، در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور بسیار پررنگی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در ارتباط با حقوق زنان و مسئله خانواده در جایگاه مدعی و دشمنان انقلاب اسلامی در جایگاه متهم هستند، تصریح کرد: شما دشمنان انقلاب اسلامی زن را تبدیل به ابزار افزایش سود و سرمایه کرده‌اید و از زن استفاده ابزاری می‌کنید، در مسأله خانواده می‌خواهید برای تمدن بشری شاخص تعیین کنید و یکی از زشت‌ترین حرکات اخلاقی را به عنوان شاخص تمدن معرفی می‌کنید، شما با این کار دارید نسل انسان را منقرض می‌کنید و بر ضد خانواده حرکت می‌کنید و نهاد خانواده را بهم می‌ریزید.

رئیسی همچنین با بیان اینکه در عرصه هسته‌ای نیز ما در جایگاه مدعی و شما در جایگاه متهم هستید، تصریح کرد: ما تمام نظارت‌های آژانس بین‌المللی را قبول کردیم و آژانس ۱۵ بار اعلام کرد که ایران هیچگونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ندارد، اما شما کلاهک‌های هسته‌ای و بمب هسته‌ای دارید.

وی اضافه کرد: شما داعش را تشکیل دادید و از او حمایت و این گروهک را مسلح کردید و به جان مردم مسلمان انداختید، اما جمهوری اسلامی ایران با همت مردان سرافرازش و به فرماندهی حاج قاسم عزیزش، در منطقه با داعش مبارزه کرد، در عرصه مبارزه با تروریسم ما امروز در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم باید به تاریخ و دنیا و انسانیت جواب دهید.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در عرصه حقوق بشر نیز جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی و شما متهم هستید، گفت: شما چقدر حقوق انسان‌ها را در جای‌جای منطقه و جهان ضایع کردید، ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین و چه ستم‌ها به مردم افغانستان روا داشتید، ۳۵ هزار کودک معلول و ویرانی‌های بسیار فقط نتیجه حضور ۲۰ ساله شما در افغانستان است و امروز در یمن و دیگر کشورها شاهد امتداد ظلم شما هستیم، شما حتی در حق ملت‌های خودتان نیز جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری زیادی انجام دادید.

رئیسی افزود: امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست، اراده ملت بزرگ ایران، اراده رهبری بصیرت‌آفرین ایران اسلامی و جهان اسلام، اراده نیروهای مسلح ما، اراده زنان و مردان ما این است که با همه وجود استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و پرچم سرافراز و برافراشته جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش پاس بداریم، ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و روز به روز بر اقتدار ملت ایران و اقتدار این پرچم افزوده خواهد شد.

«استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» همچنان عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی هستند

وی با بیان اینکه عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی همچنان مورد تأکید این ملت است، گفت: استقلال‌خواهی، عدالت‌خواهی، معنویت‌خواهی، ‌دین‌مداری، حق‌خواهی همواره مورد تأکید ملت عزیز ایران بوده و هست، شعار «نه شرقی و نه غربی»، همچنان شعار ماست، بعضی از انقلاب‌ها با گذشت زمان از مسیر خود منحرف می‌شود، اما این میدان، این ملت و ملت‌های دیگر شاهدند که همان شعارهایی که در خیابان انقلاب سال ۵۷ بر زبان مردم جاری بود، امروز نیز بر زبان مردم ما جاری است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند که یأس و ناامیدی را القاء کنند، تصریح کرد: این حضور، این حماسه‌آفرینی، این رشادت و شجاعت پیامش، پیام امید و امیدآفرینی برای ملت ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی و یأس و ناامیدی برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

آغوش ملت برای فریب خوردگان اغتشاشات باز است و دولت نیز نگاه پدرانه رهبری را دنبال می‌کند

رئیسی اضافه کرد: کسانی که در این اغتشاشات فریب دشمن را خوردند،‌ باید بدانند با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و با عفو و بخششی که ایشان فرمودند، آغوش ملت برای پذیرش آنها باز است و ما در دولت و دستگاه‌های اداری امتداد نگاه پدرانه‌ای که رهبری فرمودند، دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: این آغوش باز ملت، باید همه آنها که دچار فریب شدند، پشیمان کرده باشد که بحمدالله امروز آثارش مشخص است، آنها فهمیده‌اند که دشمن دنبال فریب و شیطنت بود و نه به‌دنبال حقوق زن است، نه آزادی و نه زندگی، بلکه دنبال گرفتن استقلال ملت ایران و سلب آزادی و زندگی آرام ملت ایران است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه ملت ایران خوب می‌دانند که دشمنان به کسی زندگی نداده‌اند که بخواهند به ما زندگی بدهند، افزود: ملت عزیز ما باید با همان نگاهی که رهبری داشتند و فرمودند، با نگاه عطوفانه و کریمانه آغوش خود را برای پذیرش فریب‌خوردگان باز کنند، راه برای توبه و بازگشت باقی است و دولت نیز خود را مکلف می‌داند در همین مسیر حرکت کند.

رئیسی با اشاره به برخی مشکلات دولت مردمی در آغاز فعالیت از جمله داغدار شدن روزانه ۷۰۰ خانواده در اثر کرونا، کسری بودجه ۴۸۰ هراز میلیارد تومانی و وجود مشکلات در مسیر صادرات نفتی و غیرنفتی کشور اظهار کرد: برخی با تردید می‌گفتند مگر ممکن است این مشکلات حل شود، اما ما گفتیم از امام و رهبری آموختیم که می‌توانیم با مدد خدا و کمک و مشارکت مردم بر مشکلات فائق آییم.

وی با بیان اینکه امروز به لطف خداوند متعال، بسیاری از مسایل و مشکلات حل شده است، تصریح کرد: مشکلاتی نیز پیش رو داریم که ما نیز مثل شما از این مشکلات، به‌ویژه در عرصه اقتصادی اطلاع کامل داریم، یقین دارم با توکل به خدا، با مشارکت مردم، با خدمتگزاری دولت خدمتگزار، همه این گره‌ها گشوده خواهد شد.

دشمن بداند ما امنیت منطقه را در حضور نداشتن آمریکایی‌ها و بیگانگان می‌دانیم

رئیس‌جمهوری همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم سوریه و ترکیه تصیرح کرد: ملت ایران ثابت کرده آنجا که همسایگان دچار مشکل می‌شوند، یار روزهای سخت است، مقامات کشورهای همسایه شاید در تریبون‌ها کم بگویند، اما به خود ما بارها گفته‌اند که اگر تلاش نیروهای مسلح ایران و سپاه قدس نبود، امروز ما در کشور خود امنیت نداشتیم، این را بارها نه یک همسایه، بلکه بسیاری از همسایگان ما بر زبان جاری کردند.

رئیسی تأکید کرد: دشمن بداند، اگر فکر می‌کند با حضورش در منطقه می‌تواند جای پایی پیدا کند، سخت در اشتباه است، ما امنیت این منطقه و خلیج فارس را در حضور نداشتن آمریکایی‌ها و بیگانگان می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز هرکس، در هر جایگاه باید برای ایجاد امید در مردم حرکت کند، برای راهبرد جمهوری اسلامی ایران حرکت کند و کسانی که با بیان، قلم و فعالیت‌شان در مردم ایجاد یأس و ناامیدی کنند، بدانند یا ندانند، بخواهند یا نخواهند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری خطاب به جوانان و نوجوانان دهه هفتادی، دهه هشتادی و دهه نودی گفت: به‌عنوان یک خدمتگزار که ظرفیت‌های مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد کشور را می‌شناسم، با اطمینان می‌گویم، بدانید آینده برای ایران اسلامی بسیار، ‌بسیار درخشان است.

رئیسی با گرمیداشت یاد امام خمینی (ره) و همه شهدا و عزیزانی که برای انقلاب اسلامی تلاش کردند، اظهار کرد: از خداوند متعال برای دولت‌مردان و همه کسانی که در کسوت  خدمتگزاری به مردم هستند، برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و خدمتگزاری خالصانه طلب توفیق می‌کنم.

کد خبر 468881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =