توسعه روابط تهران و پکن به نفع ۲ کشور خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توسعه روابط تهران و پکن را به نفع دو کشور خواند و گفت: هرچه این روابط تعمیق یابد می‌تواند برای افزایش همکاری در همه حوزه‌ها و کسب منافع متقابل کمک‌کننده باشد.

حسین نوش‌آبادی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهوری به چین در نوع خود سفری بسیار مهم و تأثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه است، به خبرنگار شانا گفت: چین را به‌عنوان شریک راهبردی برای خود در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم.

وی افزود: هرچه این روابط تعمیق یابد می‌تواند برای افزایش همکاری در همه حوزه‌ها و کسب منافع متقابل کمک‌کننده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به چین دارای ظرفیت بسیار خوب اقتصادی است، این سفر یک حرکت راهبردی همسو با پیشرفت اقتصادی کشور است و می‌تواند نتایج خوبی با توجه به اهداف پیش‌بینی‌شده چه در بحث اقتصادی و چه در بحث سیاسی داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران و چین روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در جریان نخستین روز سفره سه روزه سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری طی آیینی رسمی ۲۰ سند همکاری و یادداشت‌تفاهم امضا کردند.

تفاهم‌های همکاری در زمینه مدیریت بحران، گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط زیست، تجارت بین‌المللی، مالکیت معنوی، کشاورزی، صادرات، بهداشت و درمان، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی از جمله اسناد امضاشده میان مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و چین است.

داود رمضانی

کد خبر 469105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =