توافق‌های خوبی میان رؤسای جمهوری ایران و چین حاصل شده است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه توافق‌های خوبی میان رؤسای جمهوری ایران و چین حاصل شده است، گفت: با توافق‌های انجام‌شده شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی میان دو کشور خواهیم بود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ‌حسین امیرعبداللهیان که به همراه تیم اقتصادی رئیس‌جمهوری به پکن رفته بود، درباره دستاوردهای این سفر اظهار کرد: فرصت دیدار و گفت‌وگوهای روز گذشته رؤسای جمهوری ایران و چین کمک کرد به‌طور کامل یکبار ابعاد متنوع همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در سطح سران بررسی شود.

وی افزود: توافق‌های بسیار خوبی درباره رفع موانع برای اجرای کامل این برنامه میان دو رئیس‌جمهوری حاصل شد. خوشبختانه وزیران ذی‌ربط و به‌ویژه تیم اقتصادی دو دولت هم حضور داشتند.

وزیر امور خارجه گفت: ما خیلی خوشبین هستیم که در چارچوب گفت‌وگوها و توافق‌هایی که انجام شد، شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی میان دو کشور باشیم.

شایان یادآوری است که در سفر سه روزه رئیس‌جمهوری به پکن که با هدف اجرایی شدن برنامه جامع مشترک ۲۵ ساله ایران و چین و به دعوت رئیس‌جمهوری چین انجام شده است، ۲۰ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف به امضا رسید.

کد خبر 469123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =