۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
  • کد خبر: 469293
ثبت رکوردی تازه در واردات نفت هند از روسیه

واردات نفت خام هند از روسیه در ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایش بیش از ۹ درصدی  نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ رکوردی تازه ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس داده‌های منابع تجاری، واردات نفت خام هند از روسیه در ژانویه با ۹.۲ درصد افزایش نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ به رکورد یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید، به این ترتیب مسکو همچنان بزرگ‌ترین فروشنده ماهانه نفت به دهلی‌نو پس از عراق و عربستان سعودی است.

داده‌ها حکایت از آن دارد که عرضه نفت روسیه در ماه گذشته میلادی حدود ۲۷ درصد از روزانه ۵ میلیون بشکه نفت خام وارداتی هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان را به خود اختصاص داده است.

واردات نفت خام هند به‌طور معمول در ماه‌های دسامبر ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد، زیرا پالایشگاه‌های دولتی از توقف برای انجام تعمیرات دوره‌ای در سه ماه نخست اجتناب می‌کنند تا به اهداف تولید سالانه تعیین‌شده از سوی دولت دست یابند.

پالایشگاه‌های هند که به‌دلیل لجستیک پرهزینه به‌ندرت نفت روسیه را می‌خریدند، اکنون مشتری اصلی نفت روسیه شده‌اند و نفت خام تخفیفی را که کشورهای غربی از زمان آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف در فوریه گذشته تحریم کردند، خریدند.

داده‌ها نشان می‌دهد نفت خام نوع سوکول روسیه در ماه گذشته میلادی بیشترین حجم از عرضه نفت روسیه به هند با رقم ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ بشکه را شامل شده است، زیرا اکنون برداشت نفت خام میدان ساخالین-۱ به رهبری یک بهره‌بردار تازه روس از سر گرفته شده است.

واردات نفت خام هند از کانادا در ژانویه امسال به ۳۱۴ هزار بشکه در روز رسید، زیرا شرکت پالایشگر هندی ریلاینس خرید محموله‌های دریایی نفت خام را افزایش داد.

داده‌ها نشان می‌دهد افزایش عرضه نفت روسیه به هند، واردات نفت خام دهلی‌نو از خاورمیانه را به پایین‌ترین حد خود یعنی ۴۸ درصد کاهش داده و خرید نفت این کشور آسیایی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

کد خبر 469293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =