همایش سالانه حراست شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

همایش سالانه حراست شرکت ملی نفت ایران با شعار امنیت پایدار، تولید پایدار به میزبانی شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، همایش سالانه حراست شرکت ملی نفت ایران با حضور حراست‌های شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (دوم و سوم اسفندماه) در سالن همایش‌های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

در این همایش که با حضور مدیران ارشد سازمان حراست صنعت نفت و شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ضمن خوشامدگویی و قدردانی از تلاش‌های کارکنان حراست در تأمین امنیت پایدار منطقه پارس جنوبی و تولید گاز، گزارشی از وضع دارایی‌هایی فیزیکی، عملیات تولید گاز، فعالیت‌های اجرایی و عملیات توسعه طرح‌های گازی و تکمیلی این شرکت ارائه کرد.

سیدعلی موسوی، مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در این آیین پیام محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خطاب به شرکت‌کنندگان در همایش سالانه حراست‌های شرکت ملی نفت را قرائت کرد.

براساس این گزارش، متن پیام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من از همه‌ی کارکنان، متخصصان و فعالان این عرصه - ضمن تشکر - بجد می‌خواهم که کار خودتان را جهاد فی سبیل الله بدانید؛ احساس خستگی نکنید و بدانید جهاد فی سبیل الله وعده‌ی الهی بر پیروزی آن است. وقتی برای خدا و در راه خدا حرکت می‌کنید، به پیروزی خواهید رسید".

رهبر معظم انقلاب در جمع کارکنان صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی

شرکت ملی نفت ایران به عنوان پیشرو در صنعت و اقتصاد کشور نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد. اکنون و با گذشت چهل و چهار سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شرکت ملی نفت ایران توانسته است با بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد و متخصص به موفقیت‌های چشمگیری در پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی کشور دست یابد.

موفقیت‌های بزرگ شرکت ملی نفت ایران از شروع دولت سیزدهم تا کنون در بخش‌های مختلف از جمله تولید حداکثری نفت و گاز در زمستان و صادرات نفت و همچنین خدمات موثر در حوزه نیروی انسانی، مرهون همین تلاش‌های مجدانه‌ی خادمان مردم در شرکت ملی نفت ایران است.

این همایش فرصتی مناسب برای تعامل و هم‌فکری به منظور تحقق اهداف و مأموریت‌های حراستی صنعت نفت که گسترده‌ترین سازمان حراست در کشور است، می‌باشد.

سازمان حراست در حوزه حفاظت از اماکن و تاسیسات، با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ابزارهای کنترلی - فنی، باید محیط مساعدی را برای انجام ماموریت‌های صنعت نفت فراهم آورد.

اهتمام جدی برای افزایش احساس امنیت و تلاش برای بالا بردن بهره‌وری در نیروی انسانی مهمترین وظیفه حراست صنعت نفت است و این مسئولیت در شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه به مراتب پراهمیت‌تر و راهبردی‌تر است.

توجه به مقوله امنیت اطلاعات و ارتباطات و پایداری آن، لازمه هماهنگی و تعامل تمام بخش‌های ذیربط با بحث پدافند غیرعامل است تا در آینده نزدیک بتوان با یک وحدت رویه، پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی صنعت نفت را با رعایت کامل شاخص‌های آن اجرا نمود و امنیت تاسیسات مهم را تضمین کرد.

کاهش آسیب‌پذیری تاسیسات، توانمندسازی متخصصان در زمینه امنیت اطلاعات و حوزه ارتباطات، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی و افزایش آمادگی مجموعه مدیریتی و کارکنان صنعت نفت، مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

آموزش کارکنان حراست با توجه به تنوع ماموریت‌های وزارت نفت، توان شناخت، تعامل و ارتباط مناسب با طیف‌های مختلف دارندگان مشاغل حساس و کارکنان صنعت نفت باید بیش از گذشته فراهم شود.

اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل به‌طور همزمان در مراکز عملیاتی موجود شرکت ملی نفت جهت حداکثر آمادگی و فراگیری برای تمامی تأسیسات گوناگون و متعدد صنعت نفت ضروری می‌باشد.

موضوع حفاظت الکترونیک نیز بسیار مهم و حیاتی است و درخواست ما از حراست شرکت ملی نفت ایران این است که زمینه‌ای فراهم شود تا این طرح با شتاب بیشتری به مرحله اجرا برسد.

در پایان لازم می‌دانم از همکاران ساعی خود در تمامی حوزه‌ها به خصوص تلاشگران خستگی‌ناپذیر حراست شرکت ملی نفت ایران که نقش ویژه‌ای در نگهداشت سرمایه‌های معنوی و مادی شرکت ملی نفت دارند تقدیر و تشکر نمایم و امید است همچون گذشته با تمام توان در مسیر اجرای سیاست‌ها و ماموریت‌های ابلاغی تلاش و مجاهدت نمایید. موفقیت و سعادت را برای همه شما عزیزان از درگاه ایزد منان خواستارم.»

کد خبر 469450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =