شمار جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی فارس به ۱۳۲ باب رسید

شمار جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی استان فارس با افتتاح یک جایگاه جدید سی‌ان‌جی در شهر شیراز به ۱۳۲ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، با افتتاح جایگاه جدید تک‌منظوره «نصر» در شهر شیراز با حضور جعفر سالاری‌نسب، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جایگاه‌های سی‌ان‌جی شهر شیراز به ۴۰ باب و شمار جایگاه‌های استان فارس به ۱۳۲ باب رسید.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در آیین افتتاح این جایگاه، اقدام‌های انجام‌شده توسط منطقه در حوزه توسعه صنعت سی‌ان‌جی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه با افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی، جایگزینی سوخت پاک سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور از اولویت‌های شرکت ملی پخش است.

سالاری‌نسب توسعه کمّی و کیفی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این صنعت را از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور افزایش سهم سی‌ان‌جی برشمرد و افزود: با توجه به سهم شهرداری‌های کشور از تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی و گستردگی حوزه فعالیت‌های آنان بر استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها برای توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه سی‌ان‌جی  تأکید کرد.

اسداله طاهری، مدیر منطقه فارس نیز در این آیین گفت: با بهره‌برداری از این جایگاه، امکان سوخت‌گیری برای ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو در روز فراهم شده است.

وی با قدردانی از مسئولان شهرداری شیراز در راه‌اندازی این جایگاه، سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل‌ونقل را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات سی‌ان‌جی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است که توسط شرکت ملی پخش تأمین شده و سایر هزینه‌ها شامل تأمین زمین، عملیات ابنیه و خرید انشعاب‌های گاز و برق توسط شهرداری شیراز پرداخت شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، مصرف روزانه سی‌ان‌جی در استان را یک میلیون و ۵۵۰ هزار مترمکعب بیان و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این جایگاه، تعداد دیسپنسرها و نازل‌های فعال در سطح استان به ترتیب ۴۰۵ و ۶۷۳ باب افزایش یافته است.

شایان ذکر است این جایگاه دارای سه دیسپنسر و ۶ نازل بوده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۰ نفر را نیز فراهم کرده است.

کد خبر 469642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =